اجتماعی
| 3 سال قبل

فساد در برخی شهرداری‌ها موجب بی اعتمادی مردم شده است

به گزارش گفتمان:  قدرت الله فلاح نژاد روز سه شنبه در آیین معارفه شهردار جدید الشتر اظهار داشت: بایستی با فساد در شهرداری ها مبارزه شود و شهرداران باید با قدرت و قاطعیت کار خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر ایجاد انضباط اداری و مالی در شهرداری ها افزود: باید جلوی استخدام های بی رویه و رابطه ای در شهرداری ها ایستاد و استخدام این نهاد نیز از طریق آزمون باشد تا شایسته ها در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند.

وی اضافه کرد:‌ یکی از مشکلات بزرگ کارکنان شهرداری ها عدم پرداخت بدهی این نهاد به سازمان تامین اجتماعی بود که تعیین تکلیف آن کمک بزرگی به کارکنان شهرداری ها بود و سال گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری استان به این سازمان پرداخت شد.

فلاح نژاد افزود: دغدغه همه ما توسعه استان است که در این مسیر شهرداری ها باید در جایگاه واقعی خود قرار بگیرند و دیدگاه منفی که نسبت به شهرداران و اعضای شوراهای شهر ایجاد شده است از بین برود.

فرماندار سلسله نیز با بیان اینکه مبلمان شهری مناسب یکی از مهمترین نیازهای شهروندان است افزود: کمیسیون ماده ۱۰۰ و تطبیق نقش مهمی در پیشبرد خدمات شهرداری دارند.

مرتضب مهدوی کیا با اشاره به پیگیری های لازم برای ایجاد و نصب سیستم های پایش الکترونیک در شهرستان خاطرنشان کرد: مقرر شده است این مهم با نصب ۱۰ دوربین در شهر الشتر دنبال شود تا هم امنیت شهری افزایش یابد و هم ترافیک شهری به صورت الکترونیک دنبال شود.

وی همچنین با اشاره به معضل دفع پسماندهای شهر الشتر در منطقه گردشگری “خرگوشناب” افزود: رفع این مشکل سالها به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان مطرح شده اما تاکنون اقدام اساسی در راستای آن صورت نگرفته است.

وی با اشاره به دفع روزانه حدود ۶۰ تن پسماند شهرستان در این منطقه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه چاه های آب شرب شهر الشتر در این منطقه قرار دارند و یکی از مناطق گردشگری شهرستان است انتظار می رود که شهرداری مکانی با ساختارهای موردنظر را پیدا کرده و این مسئله را حل نماید.

در این آیین محمد شریفی مقدم شهردار جدید الشتر ( مرکز شهرستان سلسله)شد.

علاوه بر شهرداری خرم آباد، معاون اداری مالی و قائم مقام شهرداری خرم آباد نیز در کارنامه وی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:
شش نفر از شهرداران استان لرستان به مراجع قضائی معرفی شدند
ارجاع شش شهردار به خاطر عدم مدیریت پسماندها به دادگاه
تاکنون سه شهردار سابق شهر دورود به اتهام اختلاس دستگیر شدند