به گزارش گفتمان: تیمور هاشمی خبر از اجرای دو فاز طرح درج قیمت در بازار داد و گفت عدم شفافیت قیمت کالا یکی از مشکلات موجود در بازار بود که با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا ، فاصله بین تولیدکننده با شبکه توزیع مشخص می شود.
وی به مزایای این طرح اشاره و بیان کرد شفافیت قیمت گذاری توسط عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه کنندگان است و عرضه کنندگان می بایست سود متعارف را در شکل رقابتی و حداکثر تا سقف ابلاغی اعمال نمایند و با اجرای کامل طرح ، کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده می رسد.
هاشمی ادامه داد :در فاز اول این طرح که از ۲۷ آذرماه آغاز شد، انواع آب میوه، آب معدنی، ماءالشعیر، نوشابه گازدار، غذاساز، نوشیدنی ساز، چرخ گوشت، ماکروویو و انواع پودر لباسشویی، دستمالکاغذی، پوشک بچه، یخچال فریزر، تلویزیون و ماشین لباسشویی از تاریخ ۴ دیماه سال جاری مکلف به درج قیمت تولیدکننده شدند و همچنین فاز دوم طرح که از ۱۹ دیماه اجرایی شده است شامل انواع لنت ترمز، فیلتر روغن ، روغن موتور ، محصولات شوینده ، محصولات سلولزی، سس، رب، کنسروها، ترشیجات و ماکارونی است.
بیشتر بخوانید: |
نظارت روزانه ۸ تیم بازرسی بر قیمت کالاهای مختلف در ایلام |
سازمان صمت با تمام توان برای کنترل قیمت کالا و رصد تخلفات تلاش میکند |