اجتماعی
| 3 سال قبل

جلسه شورای اداری آبدانان و جای خالی رسانه ها

گفتمان: عصر دیروز در حالی دومین جلسه شورای اداری آبدانان به ریاست فرماندار جدید برگزار شد که جای خالی رسانه همانطور که در تصویر دیده می شود کاملا خالی و مشهود می باشد‌. رسانه هایی که همواره پای ثابت برنامه ها و رخدادها بوده و بدون هیچگونه چشمداشتی وظیفه اطلاع رسانی و انعکاس اخبار و رویدادها را بر عهده دارند.

عدم حضور خبرنگاران شهرستان در جلسه شورای اداری این شهر نشان ی فاصله و انشقاق بین رسانه ها و دستگاه فرمانداری است چرا که فرماندار جدید ظاهراً وقت و زمانی برای پاسخگویی به خبرنگاران نداشته و در جریان سیل اخیر مورموری و نیز اتفاقات پس از آن و آمدن مدیران ارشد استانی و کشوری به منطقه خبرنگاران شهرستان محروم از پوشش خبری بوده و در جریان امورات رخداده قرار نگرفتند.عدم توجه به نقش و جایگاه رسانه و نادیده گرفتن این قشر قهر رسانه ها را در پی و به همین دلیل در جلسه شورای اداری حضور نیافتند.

امروزه نقش و جایگاه رسانه در همه ابعاد زندگی بشر به اثبات رسیده و تمامی تحولات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی در پرتو آن رقم می خورد بطوریکه این فرایند اجتماعی به راحتی افکار عمومی را مدیریت و اکثر اتفاقات جهانی در بستر آن صورت می گیرد.

در حالی که جهان کنونی به این عنصر حیاتی نگاه ویژه داشته و آن را ملزوم هر کاری می داند ولیکن مدیران دولت سیزدهم در استان ایلام ظاهراً اعتقادی به آن نداشته و حتی آنها را باجگیر می نامند.

رسانه به عنوان نماینده افکار عمومی همانطور که مطالبات مردم را بیان می کنند دستاوردها و خدمات انجام شده را تبیین و مردم را در جریان امور انجام گرفته قرار می دهند . بنابراین نه تنها مزاحم و باجگیر نیستند بلکه به عنوان بازوی توانا برای مدیران و نقش کاتالیزور در به سرانجام رسیدن کارها ایفا می کنند.

بیشتر بخوانید:
همدلی و وفاق جریان رسانه برای توسعه استان / اولویت رسانه ها ؛توسعه استان
نقش رسانه ها در تولید امنیت نقشی بی‌بدیل است