اجتماعی
| 3 سال قبل

۱۲ نخبه همدانی به اردوی آماده سازی مسابقات جهانی مهارت راه یافتند

به گزارش گفتمان: «وهب مختاران» با اشاره به اینکه هدف از اجرای المپیاد ملی مهارت شناسایی نخبگان و کشف استعدادهای جوان و نوجوان است، افزود: در صورت موفقیت بعد از اتمام اردو نفرات برتر به مسابقات جهانی در کشور چین اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: دعوت شدگان در رشته های اتصالات چوبی، آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، طراحی مهندسی مکانیک، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، کنترل صنعتی، فناوری خودرو، فناوری طراحی گرافیک، فناوری مد، مکاترونیک و راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار به رقابت می پردازند.

مختاران، کشف استعدادهای حرفه‌ای افراد ماهر، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ترویج ارتقای فرهنگ مهارت آموزی را از دیگر اهداف برگزاری این رقابت‌ها برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: برگزاری مسابقات از لحاظ کمی و کیفی با اهمیت بوده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دارای توانمندی و ظرفیت مناسبی در حوزه مهارتی است.

مختاران با اشاره به اینکه رقابت های ملی مهارت زمینه ای برای تبادل اطلاعات و تجربیات و شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه های اقتصادی است افزود: برگزاری این رقابت ها موجب نمایان شدن نخبگان مهارتی این استان نیز می شود.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را  برگزار می کند و برگزیدگان آن برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر ۲ سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می شود، اعزام می شوند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

بیشتر بخوانید:
نخبگان همدان در تدوین استانداردهای بین‌المللی مشارکت می‌کنند
اثرگذارترین افراد هر جامعه ای نخبگان هستند