استان ها
| 2 سال قبل

آموزش دانش‌آموزان در هفت شهر کردستان غیرحضوری شد

به گزارش گفتمان: رشید قربانی اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، وضعیت فعالیت مدارس استان کردستان از امروز شنبه ۲۳ بهمن تا پایان هفته جاری براساس رنگ بندی کرونایی و به صورت حضوری، نیمه حضوری و مجازی خواهد بود.

وی افزود: براساس این مصوبه در وضعیت قرمز و نارنجی، کلاس‌های درس دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی، مدارس مناطق روستایی کم جمعیت و دروس عملی هنرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: در وضعیت قرمز و نارنجی همچنین کلاس‌های درس تمام مدارس شهری در مقاطع مختلف تحصیلی به مدت یک هفته غیر حضوری و در بستر فضای مجازی ” شبکه شاد” برگزارمی شود.

وی یادآور شد: در شهرهای با وضعیت کرونایی زرد نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گروه بندی متوازن در مدارس با تراکم بالا، آموزش دانش آموزان به صورت حضوری خواهد بود.

قربانی  افزود: در وضعیت زرد، در مدارسی که دانش آموزان در بیش از یک کلاس با علائم کرونا وجود داشته باشند با تشخیص و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید اداره شهرستان، آموزش آنها می‌تواند به صورت غیر حضوری در بستر شاد به مدت یک هفته ادامه داشته باشد.

در جدیدترین رنگ بندی ابتلا به کرونا و گسترش سویه اُمیکرون در کشور، تعداد شهرهای قرمز کشور به ۲۴۷ شهر افزایش یافت که سنندج و بانه نیز جزو این شهرها است.

کرونا از ابتدای شیوع تاکنون، در کردستان باعث جان باختن یک هزار و ۹۵۶ نفر شده است.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی، در حال حاضر ۲۳۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۲۴ نفر از آنان در بخش مراقبت های ویژه هستند.

بیشتر بخوانید:
آموزش و پرورش کردستان برنامه‌ای برای اسکان مهمانان نوروزی در مدارس ندارد
۸۷ درصد از دانش آموزان کردستانی به برنامه «شاد» دسترسی دارند