توزیع ناعادلانه اعتبار عامل توسعه نیافتگی لرستان است
23 بهمن 1400 - 18:23
بازدید 74
6
نماینده مجلس: نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع ناعادلانه اعتبارات از دلایل اصلی پسرفت و توسعه نیافتگی لرستان محسوب می شود که باوجود ظرفیت های طبیعی پیشرفت چندانی نداشته است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: یحیی ابراهیمی روز شنبه در آیین معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: نقش کشاورزی در اقتصاد پایدار مناطق روستایی تاثیرگذار است و تامین مواد اولیه صنایع، ارتباط مستقیمی با این بخش دارد.

وی با بیان اینکه در سند آمایش سرزمین لرستان، کشاورزی پیش از همه تعریف شده است ادامه داد: همچنین نیروی آموزش دیده و منابع طبیعی در لرستان موجود اما وضع اقتصاد این منطقه ضعیف است.

ابراهیمی افزود: متاسفانه لرستان جزو استان های فلاکت بار معرفی شده است و زنان کار در شهرستان دلفان وجود دارند که مشخص نیست چه فرد یا افرادی باید پاسخگوی این معضل اجتماعی باشند.

وی اظهار کرد: حدود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد که تنها ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی است در حالیکه ۱۲ درصد روان آب های کشور را در اختیار داریم.

ابراهیمی افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و منابع طبیعی در لرستان وجود دارد اما سهم این استان در توسعه ناچیز است همچنین باید برای جلوگیری از فرسایش خاک به حق خود در منابع اعتباری دست یابیم.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون راس دام و سبک و سنگین در لرستان وجود دارد تصریح کرد: اگر میخواهیم استان متحول شود و اشتغالزایی افزایش یابد باید از مسیر کشاورزی عبور کنیم که ایجاد پایانه صادراتی این بخش در لرستان ضروری است.

وی ادامه داد: ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی لرستان قابلیت زراعی شدن دارد که چنانچه این طرح در فرآیندی ۱۰ ساله تعریف شود می‌توانیم مشکل بیکاری را برطرف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه حق آبه لرستان باید پیگیری شود گفت: براساس برخی از سیاست ها صنعت در لرستان پیشرفت نکرده همچنین نسبت به احیای جنگل‌های زاگرس که متعلق به کشور است بی‌تفاوت هستیم.

وی با تاکید بر رونق کشاورزی ارگانیک و ارتقای مرکز تحقیقات کشاورزی افزود: تامین و افزایش سطح کیفی زندگی عشایر ضروری است اما این قشر به ناچار دام را به قیمت پایین می فروشند.

“سید عماد شاهرخی” طی حکمی از سوی سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی به عنوان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان منصوب شد، وی ریاست گزینش جهادکشاورزی خراسان رضوی و معاونت پشتیبانی جهادکشاورزی لرستان را برعهده داشته است.

پیش از این اسفندیار حسنی مقدم مسوولیت سازمان جهادکشاورزی لرستان را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید:
مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های عمرانی مشکلات لرستان را برطرف می‌کند
۳۰ کارمند به هیات تخلفات اداری لرستان معرفی شدند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.