به گزارش گفتمان: رضا محمد رحیمی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح علاوه بر مقابله با گرانفروشی و شفافسازی قیمتها،بهرهمندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان است.
وی گفت: درج و نصب برچسب قیمت توسط آخرین حلقه توزیع کالاها باعث بهرهمندی از نرخهای رقابتی برای مصرف کنندگان و تولیدکنندگان میشود و اعمال مدیریت فروش از مزیتهای این طرح است.
محمد رحیمی مطرح کرد: قیمت مصرف کننده درج شده روی بسیاری از کالاها قیمتهای واقعی نیستند و بیشتر آنها قیمتهایی است که با توافق واحدهای تولیدی، واسطهها و فروشگاه گذاشته میشود و درج قیمت تولیدکننده روی کالاها باعث میشود که دست واسطهها کوتاه شده و قیمتهای کاذب از میان برود.
بیشتر بخوانید: |
شفافیت قیمت، از مزایای درج قیمت بر روی کالا است |
تعیین قیمت میوه در دست دلال ها است و از دست باغداران خارج شده است |