اجتماعی
| 2 سال قبل

استاندار لرستان: شهرداران به دنبال درآمد پایدار باشند

به گزارش گفتمان: فرهاد زیویار روز یکشنبه در همایش شهرداران شهرهای لرستان با اشاره به اینکه سابقه شهرداری در برخی از شهرهای استان بیش از ۸۰ سال است اظهار داشت: کار شهرداری، پیچیده و تخصصی است و دستگاه های مربوطه نیز باید تلاش کنند مشکلات مربوط به شهرداری در بخش های مختلف حل شود.

استاندار لرستان گفت: شهرداری ها باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند تا به دنبال درآمد پایدار باشند، اما در حال حاضر در اکثر شهرداری های لرستان این گونه نیست و با مشکلاتی در بحث اعتباری روبرو هستند.

زیویار خاطرنشان کرد: بافت های فرسوده، تخلفات ساختمانی و تراکم فروشی باعث بی انضباطی در برخی شهرهای لرستان شده است که شهرداری ها وظیفه دارند در این زمینه تلاش خود را دو چندان کنند تا مشکلات شهری به حداقل برسد.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی و شهرداری ها باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند تصریح کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌ و سرمایه‌های لرستان باید در اولویت همه مسوولان به ویژه شهرداری ها قرار گیرد.

استاندار لرستان خواستار آمادگی شهرداری ها برای هرگونه بحران احتمالی شد و اضافه کرد: یکی از مشکلات کنونی در استان، واحدهای نیمه کاره و راکد هستند که باید در این زمینه و برای رفع موانع پیش روی آنها تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز اظهار داشت: با توجه به حساسیت های موجود در در حوزه های شهری، مطالبات مردم باید در خور شان آنها پیگیری شود.

احمدرضا دالوند با اشاره به گلایه مندی مردم و مسوولان به فضای شهری و ضرورت تلاش شهرداران  در این زمینه تصریح کرد: همایش شهرداران به صورت دوره ای در شهرهای استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به نزدیک بودن عید نوروز و سفرهای نوروزی توقع از شهرداران این است برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشند تا از فرصت سفر به خوبی برای معرفی استان و جذب گردشگر استفاده شود.

دالوند با بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ شهردار استان تعیین تکلیف شده اند اظهار داشت : هفدهم اسفندماه انتخابات شهرداران برای عضویت ۲ نفر در شهرداری های کشور برگزار می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان همچنین از ایجاد کمربندی سبز در حوزه شهری خبر داد و گفت: دور تا دور شهرها به منظور ایجاد هوای پاک و حفاظت از حیث ساخت و سازهای غیرمجاز و سرانه فضای سبز کمربند احداث می شود.

بیشتر بخوانید:
از یک سو با انبوه تورم نیروی انسانی و از سوی دیگر با کمبود نیروی متخصص در شهرداری‌ها مواجه هستیم
فساد در برخی شهرداری‌ها موجب بی اعتمادی مردم شده است