ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی ناآگاهی افراد از عواقب کار است
19 اسفند 1400 - 9:59
بازدید 84
4
فرمانده انتظامی کرمانشاه: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه، نااگاهی افراد را ریشه و دلیل وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: با کمی درایت و خویشتن‌داری می‌توان جلوی بسیاری از این حوادث را گرفت.
پ
پ

به گزارش گفتمان: سردار “علی اکبر جاویدان” روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمانشاه اظهار داشت: وجود اختلافات شخصی و خانوادگی و اینکه افراد فکر می کنند به تنهایی قادر به حل آن هستند باعث شده دست به ارتکاب جرائمی بزنند که گاهی اوقات هیچ راه جبرانی هم ندارد.

وی تصریح کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است بسیاری از اختلافاتی که به خاطر آن جرمی واقع شده با گفت و گو و پادرمیانی بزرگترها و ریش سفیدان و معتمدان و یا در نهایت از طریق قانون قابل حق و فصل بوده اما رفتار خودسرانه شرایط را به گونه ای دیگر رقم زده است.

سردار جاویدان ادامه داد: مشکل دیگر دسترسی آسان افراد به اسلحه است که این موضوع خود باعث مشکلات و بروز آسیب های متعددی شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با ابراز تاسف از اینکه خیلی ها با داشتن اسلحه، احساس قدرت کاذب به آن ها دست می دهد، افزود: این درحالی است که باید کاری کنیم که مردم وجود اسلحه را باعث ناامنی دانسته و از آن دوری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این میان دستگاه های فرهنگی و نهادهای اجتماعی باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی لازم را در جامعه برای آگاه سازی افراد از خطرات حمل سلاح انجام دهند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم، اقدامی که پلیس و حتی صداوسیما از مدت ها پیش آن را آغاز کرده اند.

سردار جاویدان خاطرنشان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی می توان از ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان هم استفاده کرد چرا که افراد زیادی از آن ها حرف شنوی داشته و پادرمانی آن ها در برخی اختلافات می تواند راهگشا باشد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به درپیش بودن چهارشنبه پایان سال افزود: پلیس به منظور کاهش آسیب ها از هفته ها قبل طرح های زیادی برای جمع آوری مواد محترقه غیرمجاز اجرا کرده و تاکنون هم کشفیات زیادی صورت گرفته است.

وی گفت: صداوسیما، رسانه ها و نهادها فرهنگی هم می توانند با تهیه و پخش گزارش و مستنداتی هشدارهای لازم را به مردم و خصوصا جوانان بدهند و عواقب استفاده از مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز را به آن ها گوشزد کنند.

سردار جاویدان در بخش دیگری از سخنانش به همراهی خوب صداوسیما مرکز کرمانشاه با پلیس و دیگر نهادها و دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: پلیس و صداوسیما هردو اهداف مشترک فراوانی را دنبال می کنند که اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و جلب رضایت مردم از جمله آن هاست.

این مقام عالیرتبه انتظامی تصریح کرد: هرقدر دستگاه های حاکمیتی مثل پلیس و صداوسیما خدمات بهتر و گسترده تری به مردم ارائه کنند باعث افزایش رضایتمندی آن ها از انقلاب و نظام خواهد شد و قطعا این موضوع با جدیت دنبال می شود.

وی در پایان با قدردانی از همراهی خوب صداوسیمای کرمانشاه با مجموعه انتظامی استان، یاد و خاطره شهید سرگرد “پوریا رضایی” و مرحوم سردار “کیومرث شیخی” را هم گرامی داشت.

در این دیدار همچنین افشین امیری مدیرکل صداوسیما مرکز کرمانشاه نیز در سخنانی از اقدامات امنیت آفرین پلیس قدردانی و آمادگی رسانه ملی را برای افزایش همکاری ها با پلیس اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:
ضرورت توسعه فرهنگ وقف برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، مؤثرترین راه‌ اصلاح مجرمین است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.