اقتصادی
| 3 سال قبل

پنج هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا است

به گزارش گفتمان: «حسین افشاری» روز جمعه در جلسه هماهنگی توسعه و بازسازی آستان مقدس حضرت حیقوق نبی (ع) با حضور استاندار همدان اظهار داشت: محور توسعه شهرستان تویسرکان براساس طرح آمایش سرزمین با سه محور پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه توسعه کشاورزی، باغداری و صنایع جانبی، از جمله گردو ، آلو، سماق و مرغداری از مهمترین بخش های کشاورزی شهرستان است خاطرنشان کرد: در تویسرکان بیش از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو با تولید سالانه بیش از ۱۵ هزار تن گردو وجود دارد که ۱۸ هزار خانوار مستقیم و غیر مستقیم از این محصول ارتزاق می کنند.

فرماندار تویسرکان ادامه داد: توسعه صنایع سازگار با اقلیم و منابع طبیعی از دیگر محورهای توسعه است که در این شهرستان ۱۲ صنایع کارخانه بزرگ مرتبط با دارو و شیمی فعال است.

افشاری تصریح کرد: ۶ شرکت صنعتی با ۱۵۶ هکتار در شهرستان تعریف شده که زیر ساخت های برخی تکمیل نشده و برای تامین برق شهرک نیازمند حمایت ویژه استاندار هستیم.

وی اظهار داشت: یک طرح ۶۰ میلیارد تومانی داروسازی از سوی سرمایه گذار درخواست شده که زمین آن در شهرستان تامین شده است.

فرماندار تویسرکان بر ساماندهی و اجرای طرح توسعه آرامگاه حیقوق نبی (ع) تاکید کرد و گفت: ساماندهی این بنا می تواند ساختار فرهنگی و هویتی شهرستان را به سمت دین و آرمان های الهی هدایت کند.

وی افزود: حیقوق نبی ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بوده که سابقه مدنیت شهرستان بیش از ۲۷۰۰ سال گذشته است.

«علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان روز جمعه با هدف بررسی مسائل و تسریع روند توسعه تویسرکان به این شهرستان سفر کرد.

استاندار همدان در ادامه سفرهای شهرستانی خود در راس هیاتی از معاونان استانداری و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی با استقبال رسمی نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیران محلی وارد شهرستان تویسرکان شد.

«علیرضا قاسمی‌فرزاد» در نخستین برنامه خود در این سفر با همراهی فرماندار و جمعی از مدیران و مسئولان در گلزار شهدای شهرستان تویسرکان حاضر شد و به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

آرامگاه حیقوق نبی(ع) بنایی قدیمی بازمانده از عصر سلجوقی با معماری مخروطی در آغوش تویسرکان آرمیده و به عنوان نماد گردشگری مذهبی در غرب کشور هر سال گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

حضرت حیقوق نبی(ع) بر اساس روایات معتبر و متواتر کتاب های تاریخی و افراد دارای اعتبار، یکی از پیامبران بنی اسرائیل است که قریب به ۲ هزار و ۶۰۰ سال قبل در عصرˈ یهو یاقیمˈ و ˈصدقیاˈ پادشاهان یهود در منطقه اورشلیم می زیسته است.

ساختمان آرامگاه این پیامبر الهی یکی از بناهای قدیمی با سبک معماری جذاب و زیبایی است که به احتمال فراوان به دوره سلجوقیان مربوط می شود.

بنای آرامگاه از فاصله دور شبیه به یک برج مدور با سقف مخروطی شکل به نظر می رسد و دارای بدنه هشت ظلعی و گنبد دوپوش است.

طرح مطالعه توسعه این آرامگاه در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید:
روستای اشترمل از توابع شهرستان تویسرکان بعنوان روستای ملی منبت گلریز معرفی شد
پس از گذشت ۱۲ سال بیمارستان تویسرکان به بهره برداری رسید