پزشکی قانونی کرمانشاه مشکل نیروی انسانی و ساختمان دارد
06 شهریور 1399 - 12:33
بازدید 136
3

 مدیرکل پزشکی قانون استان کرمانشاه، کمبود نیرو و ساختمان ملکی را یکی از مشکلات این اداره کل دانست و گفت: چارت سازمانی این اداره کل ۲۵۸ نفر است اما اکنون ۸۶ نفر نیرو داریم و با کمبود شدید نیروی انسانی روبرو هستیم. به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر «سلیم خانی» روز پنجشنبه با تسلیت ماه محرم و […]

پ
پ

 مدیرکل پزشکی قانون استان کرمانشاه، کمبود نیرو و ساختمان ملکی را یکی از مشکلات این اداره کل دانست و گفت: چارت سازمانی این اداره کل ۲۵۸ نفر است اما اکنون ۸۶ نفر نیرو داریم و با کمبود شدید نیروی انسانی روبرو هستیم.

به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر «سلیم خانی» روز پنجشنبه با تسلیت ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و همچنین گرامیداشت هفته دولت، افزود: اکنون بخشی از نیروی انسانی موردنیاز را در قالب طرح تامین می‌کنیم و چون مجوز استخدام نداریم نمی‌توانیم نیروی جدید جذب و استخدام کنیم.

او همچنین با بیان اینکه بیشتر ساختمان‌های پزشکی قانونی غیرملکی است، گفت: اکنون تنها در شهرستان‌های پاوه و اسلام‌آبادغرب ساختمان ملکی داریم و مابقی ساختمان های ما در شهرستان ها یا استیجاری و یا امانی است.

وی اظهارداشت: با وجود این ۲ مشکل مهم همکاران ما در بخش‌های مختلف در راستای تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به امور مردم نهایت تلاش خود را می‌کنند و عملکرد قابل قبولی داشته‌ایم.

انجام سالانه ۴۷ هزار معاینه در استان

مدیرکل پزشکی قانون استان کرمانشاه در ادامه سخنانش به انجام معاینات به عنوان یکی از بخش های فعال پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: سالانه در مجموع حدود ۴۷ هزار معاینه شامل نزاع، معاینات سرپایی ناشی از تصادفات و سایر موارد در استان انجام می‌شود.

خانی همچنین در مورد عملکرد بخش تشریح نیز افزود: سالانه بیش از ۲ هزار جسد را در استان برای تعیین علت مرگ تشریح می کنیم که تعیین علت مرگ‌ها به صورت علمی و مستدل است تا خللی در کار قضایی ایجاد نشود.

او از آزمایشگاه پزشکی قانونی کرمانشاه به عنوان آزمایشگاه معتبر منطقه غرب کشور نام برد و گفت: اکنون این آزمایشگاه مرکز ارجاعات خیلی از موارد از استان های همدان، کردستان، ایلام و لرستان است.

وی به موفقیت هایی پزشکی قانونی در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: امسال بخش استخراج پزشکی قانونی را افتتاح کردیم و همچنین تجهیزات جدیدی به آزمایشگاه اضافه کردیم و اکنون یکی از آزمایشگاه های خوب کشور را داریم.

او توضیح داد که اکنون هیچ آزمایشی برای تشخیص به تهران و سایر استان های ارسال نمی شود و همه آزمایش ها و نمونه گیری ها در آزمایشگاه پزشکی قانونی استان انجام می شود.

کاهش زمان جواب‌دهی به آزمایشات

مدیرکل پزشکی قانون استان کرمانشاه در ادامه سخنانش تقلیل زمان جواب‌دهی به آزمایشات را از دیگر عملکردهای خوب این اداره کل دانست و گفت: در بخش کمیسیون ها و تعیین علت فوت‌ها توانستیم زمان سم شناسی را به کمتر از ۲ هفته تقلیل و جواب آسیب شناسی و پاتولوژی را نیز به کمتر از ۲۵ روز کاهش دادیم و منتج به این شده که جواب‌دهی تعیین علت فوت اکنون در استان کمتر از ۴۵ روز باشد در صورتی که نرم کشوری آن ۷۸ روز است.

خانی افزود: اکنون جواب‌دهی کمیسیون ها کمتر از سه هفته است و تلاش می‌کنیم در راستای تکریم ارباب رجوع و رسیدگ به امور مردم و تسهیل در کار آنها زمان جواب دهی ها را تا حد ممکن کاهش دهیم.

وی اظهارداشت: در طول امسال و سال گذشته هشت مرکز سالن تشریح در شهرستان‌های استان را با همکای شهرداری‌ها افتتاح و راه اندازی کردیم و اکنون نیازی نیست از شهرستان ها جسدی برای معاینه به پزشکی قانونی استان ارسال شود.

وی اضافه کرد: تنها ۲ شهرستان روانسر و قصرشیرین اکنون سالن تشریح ندارد که به دلیل مسافت کوتاه روانسر توسط جوانرود و قصرشیرین نیز توسط سرپل ذهاب پوشش داده می شود.

وی توضیح داد که امسال نیز ۲ مرکز پزشکی قانونی اسلام آباد و پاوه را افتتاح و تجهیز کردیم.

انتقال سالن تشریح به آرامستان شهر کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانون استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به انتقال سالن تشریح پزشکی قانونی شهر کرمانشاه به آرامستان این شهر اشاره کرد و گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت سالن تشریح در آرامستان شهر کرمانشاه توسط شهرداری تامین شده و انتظار داریم شهرداری در ساخت این سالن با ما مشارکت و همکاری کند.

خانی، دفن سریع، کاهش هزینه ها و کمتر شدن زمان دفن اجساد را از مزایای ساخت سالن تشریح در آرامستان کرمانشاه دانست و افزود: علاوه بر این موارد از آلودگی پزشکی قانونی هم کاسته می‌شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.