به گزارش گفتمان: خداداد مقبلی عصر دوشنبه در این آیین با اشاره به اینکه این سازمان وظایف خطیری در رابطه با جان و مال مردم برعهده دارد، گفت: نگهداری از شبکه ارتباطی به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی و موتور محرکه اقتصاد کشور در اختیار این مجموعه قرار گرفته است و جلوگیری از وقوع حادثه و مرگ افراد در این شبکه وسیع به حساسیت و دقت بالایی نیاز دارد.
معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، تصادفات و تلفات جادهای را بحرانی جدی در کشور دانست و افزود: علل شکلگیری این بحران مختلف است اما با توجه به تحمیل هزینههای سنگین ناشی از فوت و همچنین جراحات در هر تصادف، باید برای بالا بردن سطح کمی و کیفی خدمات راهداری تلاش بیشتری انجام شود.
وی در ادامه مدیریت حمل و نقل را عاملی مهم در فرآیندهای اقتصادی و صنعتی کشور بیان و تصریح کرد: زندگی امروز در ارتباط مستقیم با حملونقل قرار دارد و نقش راهبری سازمان راهداری و حملونقل جادهای در این حوزه قابلتوجه است.
معاون ساخت و نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حملونقل جادهای از مدیرکل جدید اداره استانی چهارمحال و بختیاری خواست تا علاوه بر برقراری تعامل سازنده با مجموعه داخلی، برای مباحث اجرایی و بهبود عملکرد اداری، همکاری همهجانبهای را با دستگاههای بیرونی، استانداری و فرمانداریها شکل دهد.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری هم در این آیین گفت: این استان در شاهراه حیاتی کشور واقع شده است و بخش عمدهای از ارتباط مناطق شمالی با جنوب و بنادر مهم خلیجفارس از مسیر این استان عبور میکند.
روحالله غلامی قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری میان دو استان اصفهان و خوزستان را یادآور شد و افزود: از این رو به نظر میرسد باید در بحث توسعه راهها و خدمات حملونقل به این استان مرتفع توجه ویژهای بشود.
وی تصریح کرد: با وجود ظرفیتهای بسیار در حوزه حملونقل چهارمحال و بختیاری، این استان در برخی موارد همچنان با مشکلات و محرومیتهای دست به گریبان است که با تلاش چند برابری نیروهای راهداری و همراهی مسوولان سازمانی و وزارتی میتوان به بهبود شرایط امیدوار بود.
سرپرست پیشین اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان نیز با بیان اینکه تمام تلاش این مجموعه در سال جاری به جذب کامل اعتبارات و جلوگیری از برگشت آن معطوف شد، گفت: بخشی از نیروهای کاری این اداره کل و دیگر ادارات استانی به صورت طرحی مشغول به فعالیت هستند که حل مشکلات شغلی آنان به راهکاری اساسی و ریشهای نیاز دارد.
حسین مالکی در ادامه یکی از مسائل قابلتوجه در حوزه ساخت، تعمیر و نگهداری راههای روستایی استان را تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران بیان کرد و افزود: در این بخش از اقدامات راهداری به صورت معمول پیمانکاران خرد و کوچک ورود پیدا میکنند و طولانی شدن روند پرداخت مبالغ قراردادها، تمایل آنها را برای ادامه کار و عقد قرارداد جدید کاهش میدهد.
وی به اقدامات انجام شده در بخش نوسازی ماشینآلات راهداری نیز اشاره کرد و یادآور شد: با وجود اجرای برنامههای پیشگیرانه و توسعه خدمات راهداری و بهبود جایگاه استان در کشور از نظر آمار تصادف جادهای، در حال حاضر چهارمحال و بختیاری در این شاخص در رتبه ۱۲ کشور قرار دارد که لازم است روند اجرای برنامههای پیشگیرانه و رفع نقاط حادثهخیز با جدیت بیشتری در سال آینده دنبال شود.
در پایان این آیین از خدمات حسین مالکی در دوران سرپرستی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری قدردانی شد و با اعطای حکم داریوش امانی معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حملونقل جادهای کشور، روحالله غلامی به عنوان مدیرکل جدید، مسوولیت اداره استانی را بر عهده گرفت.
بیشتر بخوانید: |
۷۵ درصد جادههای چهارمحال و بختیاری کوهستانی است |
صدور بارنامه در چهارمحال و بختیاری ۱۷ درصد رشد یافت |