پرونده کالاهای توقیفی قاچاق در کمترین زمان تعیین تکلیف شود
26 اسفند 1400 - 18:10
بازدید 95
5
معاون استاندار کردستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های متولی پرونده کالاهای توقیفی مربوط به بحث قاچاق را باید در کمترین زمان تعیین تکلیف کنند تا صاحب کالا دچار سردرگمی نشود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: مهدی رمضانی روز پنجشنبه در آخرین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: اینکه پرونده کالای توقیفی ماه‌ها بلاتکلیف باشد و اقدام به اعمال قانون نشود، قابل قبول نیست و باید در سریعتربن زمان این کار انجام شود.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره تقویت مبارزه با پدیده قاچاق به صورت سلبی ضروری می دانند و مسوولان نیز باید این مهم را مد نظر داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: مقابله با قاچاق و حمایت از تولید داخلی دغدغه همه است و باید زمینه گسترش و رونق تولید ساخت داخل و اقتصاد پایدار را فراهم کرد.

رمضانی با بیان اینکه جلسات نباید صرفا در حد توصیف و بیان مشکل باشد، ادامه داد: باید به دنبال راه حل بود و خروجی جلسات، ایده و اقدام و عمل برای مقابله با گسترش قاچاق باشد.

وی بر لزوم تعریف اهداف تدریجی و تاکتیکی در بحث مقابله با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: مسوولان دستگاه های متولی در این رابطه احساس مسوولیت کرده و پاسخگو و عملگرا باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه در صورت نیاز باید سیاست های مقابله با قاچاق را اصلاح کرد، افزود: در صورت لزوم، باید با اعلام وضعیت استان و شرایط خاص منطقه به رده های بالای مدیریتی در مرکز، اقدام به ویرایش برای مقابله بهتر با قاچاق کالا قانون کرد.

رمضانی مبارزه با قاچاق را نیازمند نگاه چندبعدی دانست و ادامه داد: نگاه تک بعدی به قاچاق باید حذف شود و در حوزه سیاست گذاری، ایده های جدید بکارگیری و مصوبات سال های قبل نیز متناسب با شرایط، عملی شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم بر لزوم پایش مدام انبارهای کالا در استان توسط سازمان صمت تاکید کرد و اظهار داشت: رصد مرتب انبارها و برخورد با تخلف‌ها، کمک قابل توجهی برای کنترل قاچاق است.

علی خداویسی همچنین خواستار توجه بیشتر اداره کل پست کردستان برای نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات پستی و پشخوان شد و اضافه کرد: برخی از شهروندان نسبت به خدمات دفاتر پیشخوان در بحث خریدهای اینترنتی ناراضی هستند که باید با جدیت پیگیری و نظارت شود.

تشکیل ۳۲۵ پرونده تخلف در بازرسی از انبارهای کردستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم به ۲ هزار و ۶۰۱ مورد بازرسی از انبارهای استان از ابتدای امسال تا پایان بهمن اشاره کرد و اظهار داشت: در همین مدت ۳۶۸ مورد بازرسی مشترک با دستگاه‌های متولی از انبارهای استان صورت گرفته است.

بختیار خلیقی با بیان اینکه در این مدت ۳۲۵ پرونده تخلف به ارزش ۲۸۷ میلیارد ریال تشکیل شده است، افزود: بر اساس آخرین آمار، سه هزار و ۸۲۷ انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده است که یک هزار و ۸۳۶ مورد فعال، یک هزار و ۲۹۱ انبار تایید شده و ۳۱۲ مورد نیز در انتظار تایید شدن است.

استان کردستان بیش از ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

بیشتر بخوانید:
کشف کالای قاچاق در مرزهای کردستان ۶۵ درصد افزایش یافت
قاچاق دام عامل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در کردستان است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.