استان ها
| 4 سال قبل

هفته تبیین نقش رزمندگان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس برگزار می‌شود

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود و نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس تبیین می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:سردار پاسدار علی محمد اکبری روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس افزود: امسال از هشتم تا ۱۴ شهریورماه به عنوان هفته تبیین نقش رزمندگان و مردم شهید پرور استان در دوران دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، که باید برای تبیین این جایگاه از ظرفیت رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تبیین نقش مردم استان و تیپ قمر بنی‌هاشم در هشت سال دفاع مقدس کوتاهی و غفلت شده است، گفت: باید از این فرصت برای بیان خاطرات و تجربیات نسل‌های گذشته به خصوص رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس برای نسل جدید استفاده کرد.

وی به تلاش دشمنان برای نادیده گرفتن و یا تحریف تاریخ دفاع مقدس در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امسال علاوه بر هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور آغاز می‌شود، یک هفته خاص نیز برای بیان خاطرات و تجربیات نسل های گذشته و ارتباط بین نسلی در نظر گرفته شده است.

اکبری گفت: مردم استان در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشتند و تیپ ۴۴ قمربنی هاشم(ع) در سرنوشت‌سازترین عملیات‌های دفاع مقدس مانند محرم، والفجر۴، خیبر، بدر، کربلای۴ و ۵، والفجر ۱۰ حضور داشتند و افتخار آفرینی کردند.

فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع)  گفت: همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری که هشتم تا ۱۴ شهریورماه است ۳۲ ویژه برنامه اجرا می‌شود.

به گفته وی، روایتگری فرماندهان و سرداران، تشریح نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس از جمله روحانیون و علما، فرهنگیان و دانش‌آموزان، جهادگران بی‌سنگر، مداحان و ذاکران اهل بیت، بازخوانی بمباران شهرکرد، بازخوانی حرکت کاروان پیاده از شهرستان لردگان به جبهه های جنگ و اجرای  رزمایش کمک مومنانه در این هفته برگزار می‌شود.

وی گفت: افتتاح طرح‌های عمرانی و مسکن محرومان، رونمایی از چهار جلد کتاب در خصوص دفاع مقدس و  پخش مستند “به آن قاب سوگند” و اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی ، تولید محتوا در فضای مجازی و سرکشی از رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا بویژه شهدای عملیات محرم در این هفته برگزار می‌شود.

اکبری به برگزاری آیین تجلیل از ۴۰ پزشک و پرستار به عنوان ایثارگران جبهه سلامت در این هفته در اشاره کرد.

وی در ادامه به ایستادگی  مردم در ۴۲ سال گذشته در مقابل ۲۶ فتنه بزرگ و جنگ دشمن علیه کشور اشاره کرد و گفت:ایستادگی مردم نشان داد که  دشمنان نتوانستند ما را از ادامه مسیر انقلاب بازدارد و با پایداری و ایستادگی مردم و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری، وارد گام دوم انقلاب شدیم.

اکبری به حذف نام شهدا از کوچه‌ها و خیابان‌ها، حذف موضوعات جهاد و شهادت از کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: تعلل در فضاسازی محرم از سوی برخی مسوولان نیز باعث گلایه خانواده شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مذهبی کشور شده است.

چهارمحال و بختیاری در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرد.