نگاه استاندار ایلام به حفظ ارزش های دفاع مقدس ستودنی است
28 اسفند 1400 - 19:06
بازدید 151
5
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان ایلام : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام گفت:مردم استان ایلام همدوش با دیگر هموطنان در دفاع مقدس با مقاومت در مقابل تهاجم همه جانبه دشمن و صیانت از انقلاب زیباترین تابلوی ایثار و‌ مقاومت را ترسیم و در پیشگاه جهانیان به نمایش گذاشتند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: سرهنگ پاسدار محمدحسین فولادی اظهار داشت: ثبت این ارزش های والا، حفظ آن و ارائه به نسل های بعدی انقلاب مهمترین خدمت به دفاع مقدس و ایثارگری های ملت بزرگ ایران محسوب می شود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب همچون دانشگاهی از قابلیت تربیت نسل انقلابی، متعهد و کادرساز برای نظام و انقلاب از کارسازی و ارزش آفرینی بالایی برخوردار است.

وی افزود: شهدای عزیز، آثار گرانبهای آنان، وصایای شهدا، خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان عرصه دفاع و یادمان های به جای مانده از دفاع هشت ساله ملت ایران مهمترین ارزش افزوده فرهنگی و امنیتی نظام قلمداد می شوند.

سرهنگ فولادی بیان داشت: بنابراین اقدام برای صیانت از این ارزش ها در قالب ساخت یادمان های شهدا و دفاع مقدس، حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و ایجاد باغ موزه دفاع مقدس نه تنها هزینه به حساب نمی آیند بلکه بعنوان یک گنجینه ارزشمند، سرمایه بزرگ و ارزش افزوده غنی در مسیر امنیت آفرینی نقش آفرینی می کنند.

فولادی گفت: درست است که از نظر تشکیلاتی این وظیفه به بنیاد واگذار شده است، اما همه دستگاههای اجرایی دولتی و حاکمیتی به دلیل دینی که به انقلاب و دفاع مقدس دارند باید همدوش و همگام با این بنیاد در مسیر تحقق ارزش آفرینی های این سرمایه بزرگ گام بردارند.

مدیرکل حفظ ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس کانون این ارزش آفرینی بود، تمامی زندگی مردم استان متأثر از دفاع مقدس و جنگ بود، اما واقعیت این است نقش آفرینی مردم استان در دفاع مقدس نسبت به دیگر نقاط کشور مغفول مانده است.

وی ادامه داد: در استان کارهایی در راستای حفظ این ارزش ها انجام شده ولی اقدامات صورت گرفته همطراز با عظمت کار بزرگ مردم استان در دفاع مقدس نیست.

فولادی گفت: متاسفانه با وجود محوریت مردم استان در دفاع مقدس، اما در ساخت یادمان های شهدا و دفاع مقدس عقب ماندگی ها مشهود است و استان ایلام از نعمت باغ موزه دفاع مقدس محروم است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار بیان داشت: دولت های مختلف هر کدام اقداماتی در این حوزه معمول داشته اند ولی باید گفت تصمیمات تا حدودی ابتر و بی نتیجه مانده اند و مصداق آن نقص یادمان ها و عدم ساخت موزه دفاع مقدس در استان است.

فولادی با اشاره به روی کار آمدن دولت انقلابی و نگاه ویژه آن به ارزشها گفت؛ خوشبختانه با روی کار آمدن دولت انقلابی و جهادی امیدها برای تحقق آمال و آرزوها در حوزه تکمیل یادمان ها و احداث باغ موزه استان فزونی یافته است.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیس دولت انقلابی را ارزش ها تشکیل داده است، برنامه ریزی برای توسعه فرهنگ جهادی و الگوگیری از مدیریت دفاع مقدس در رأس تصمیم گیری های دولت از صدر تا ذیل قرار گرفته است.

فولادی گفت: امروز سکاندار مدیریت اجرایی استان شخصیتی انقلابی و از یادگاران دفاع مقدس است و موضوع  دفاع مقدس و حفظ ارزش های آن در نگاه کاملا هویدا و ساریست.

فولادی تصریح کرد: با وجود عمر کوتاه مدیریت اجرایی دولت انقلابی در استان، تعامل، هم افزایی و همگرایی مجموعه مدیریتی استان با بنیاد حفظ آثار و ارزش دهی به اهداف و برنامه ها بسیار برجسته تر و چشمگیر تر از قبل است.

مدیرکل حفظ آثار گفت: مصداق بزرگ نگاه برجسته و متفاوت دولت انقلابی به دفاع مقدس و ارزشهای آن، مصوبات سفر رییس جمهوری و پیگیری های استاندار ایلام و افزایش اعتبارات در راستای تکمیل یادمان ها و احداث موزه دفاع مقدس استان است.

وی خاطر نشان کرد: نگاه ویژه استاندار انقلابی ایلام به دفاع مقدس و ضرورت صیانت از ارزشهای آن در برنامه ریزی های چند ماه حضور ایشان در استان کاملا هویداست و قطعا بزودی آثار این نگاه در سطح استان نمایان خواهد شد.

سرهنگ فولادی ضمن تقدیر از تعامل و همراهی استاندار ایلام تاکید کرد: انتظار می رود دیگر دستگاه های عضو با تأسی از مدیریت ارشد استان با افزایش تعامل و هم افزایی ها، زمینه عینیت بخشی به اهداف و برنامه های بنیاد در استان شوند .

فولادی در پایان یادآور شد؛ با توجه به روند پیگیری ها و جدیت استاندار ابراز امیدواری کرد که سال آینده به سال تحقق تمامی طرح ها، تکمیل یادمان ها و برخورداری استان از باغ موزه دفاع مقدس در شأن مردم استان مبدل شود.

بیشتر بخوانید:
افتتاح موزه دفاع مقدس استان ایلام +تصاویر
پشتیبانی تابناک ازتوسعه مبانی دفاع مقدس ستودنی است/رسانه تابناک درترویج ارزش های دفاع مقدس پیشتاز است/تابناک یک رسانه اصیل ویک خبرگزاری کاربلد حرفه ای است/تابناک ایلام امروز جز رسانه های پیشتاز واثر گذار است/تابناک ایلام رابه عنوان یک رسانه زنده؛جریان ساز؛تاثیر گذار واثر بخش میبینیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.