واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ تا پایان تیرماه بازسازی می‌شود
02 فروردین 1401 - 21:48
بازدید 81
5
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۰۰ درصد واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ تا پایان تیرماه امسال بازسازی و بهره‌برداری می‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: فرشید ریاحی سامانی روز سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان کوهرنگ که با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، تاکید کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه، ارزیابی و برآورد خسارت‌های ناشی از آن ۴۹۶ واحد مسکونی نیازمند بازسازی و نوسازی، سه هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی نیازمند تعمیر و ۳۲۴ جایگاه نگهداری دام شناسایی شد.

وی افزود: در این مدت سه هزار و ۲۰۱ فقره تسهیلات معیشتی به زلزله‌ زدگان شهرستان کوهرنگ پرداخت شده است.

ریاحی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد منابع تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شد و تاکنون بیش از ۹۷ درصد پرونده‌های معرفی شده برای دریافت تسهیلات موفق به عقد قراداد شده‌اند.

وی یادآور شد: ۱۰۰ درصد آواربرداری مربوط به ۴۹۶ واحد مسکونی نیازمند نوسازی و بازسازی در مناطق زلزله‌زده کوهرنگ انجام شده است و عملیات اجرایی ساخت این خانه‌ها از پنجم ماه جاری آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون عملیات اجرایی ۵۵ درصد واحدهای مسکونی شامل پِی‌کَنی، ساخت سقف و ستون و دیوارچینی انجام شده است.

وی گفت: تلاش می‌شود تا پایان خردادماه امسال حداقل ۸۰ درصد این واحدهای مسکونی بازسازی، تکمیل و به صاحبان آن‌ها تحویل داده شود.

ریاحی تاکید کرد: برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ تاکنون یک‌هزار و ۷۷۱ تن سیمان اهدای از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ۴۷۸ تن میلگرد، ۱۱ هزار و ۹۱۵ تن شن و ماسه و ۱۰۳ اسکلت پیش‌ساخته فلزی تامین و توزیع شده است.

وی افزود: شهرستان کوهرنگ هفت هزار و ۶۱ واحد مسکونی روستایی دارد که از این تعداد ۵۰ درصد از محل پرداخت تسهیلات روستایی مقاوم‌سازی شده و بقیه فرسوده و نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی است.

ریاحی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی برای تسریع در روند توسعه مناطق محروم مانند مناطق زلزله‌زده کوهرنگ دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان کوهرنگ نیز گفت: دولت سیزدهم اُمید و بالندگی را در جامعه زنده کرده است.

شهباز اکبری یادآور شد: تصویب سند توسعه کوهرنگ در هیات دولت نقش مهمی در تسریع روند توسعه بخش‌های مختلف این شهرستان ایفا می‌کند. براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۶:۰۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شد.

این زلزله اگرچه خسارت جانی در پی نداشت اما خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیرساختی و فنی شهرستان وارد کرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

بیشتر بخوانید:
راه ارتباطی ۳۰ روستای شهرستان کوهرنگ به دلیل بارش برف مسدود شد
ارتفاع برف در کوهرنگ به ۴۲ سانتی متر رسید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.