اقتصادی
| 2 سال قبل

طرح شفاف‌سازی قیمت از واحدهای تولیدکننده در استان لرستان اجرا می‌شود

به گزارش گفتمان: یوسف مرادی اظهار داشت: طرح شفاف‌سازی قیمت حسب تدابیر اتخاذشده وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت سیزدهم بر واحدهای تولیدکننده تکلیف شده است.

وی افزود: قیمت نهایی محصول(قیمت تولیدکننده) با محاسبه هزینه‌های تولید و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و هم‌چنین انجمن‌های تخصصی تولیدکنندگان درج و برای هرگروه کالایی حداکثر ظرایب سود و هزینه‌های شبکه توزیع و عرضه تا مصرف‌کننده مشخص شده‌است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در خصوص لوازم‌خانگی در گام نخست برای چهار گروه لوازم‌خانگی بزرگ شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و سایر لوازم‌خانگی بزرگ حداکثر ۱۰.۲ درصد سود باید اعمال شود.

وی بیان کرد: چهار گروه لوازم‌خانگی کوچک نیز که شامل ماکروویو، نوشیدنی‌ساز، چرخ گوشت، غذاساز و سایر لوازم‌خانگی کوچک بوده حداکثر ۱۴/ ۴درصد قابل محاسبه تا قیمت مصرف‌کننده است.

مرادی با بیان اینکه طرح شفا‌ف‌سازی قیمت با اعلام به واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفته است و در گام بعدی نیز با همکاری اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی و ابلاغ به مرحله اجرایی می‌رسد، گفت: در صورت عدم رعایت درصدهای ذکرشده از سمت سازمان صنعت، معدن و تجارت با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی به‌عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید:
۹۰ درصد کالاهای بازار استان لرستان بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود
توزیع ناعادلانه اعتبار عامل توسعه نیافتگی لرستان است