حضوری شدن مدارس موجب می‌شود بیش از این شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان نباشیم
09 فروردین 1401 - 10:22
بازدید 103
3
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام: مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: حضوری شدن مدارس موجب می‌شود بیش از این شاهد افت تحصیلی دانش‌آموزان نباشیم.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «علی درویشی» در گردهمایی مدیران و روسای ادارات شهرستانها و مناطق استان اظهار کرد: بازگشایی کامل مدارس از افت تحصیلی بیش از پیش دانش آموزان جلوگیری خواهد کرد.

وی  بر حفظ و تکریم جایگاه معلمان در مناسبات اداری  و حل مسائل آنان در ادارات تاکید کرد و گفت: از بین بردن فاصله صف و ستاد یکی از اهداف اصلی ما در آموزش و پرورش است و باید تمام تلاش در این راستا صورت گیرد.

درویشی به موضوع اسکان مهمانان نوروزی اشاره و از همه مسئولان ستادهای اسکان در سطح استان، شهرستان‌ها و مناطق تقدیر و تاکید کرد:  خدمت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی در روزهای باقی مانده نیز ادامه یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با توصیه به حفظ و نگهداری از اماکن و فضاهای آموزشی تحت مدیریت ادارات افزود: خوشبختانه در ماه‌های اخیر اعتبارات ویژه و مناسبی برای حوزه های مختلف جذب شده که امید آن می رود بخشی از محدودیت های مالی مرتفع شود.

درویشی با اشاره به نقش فعال مشاوران در سطح مدارس و استفاده از ظرفیت آنان برای رفع مشکلات تربیتی و تحصیلی دانش آموزان، تصریح کرد: همه‌ی شهرستان ها و مناطق باید  وضعیت تربیتی و تحصیلی دانش آموزان مناطق خود را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و با استفاده از راهکارهای مناسب مانع از افت تحصیلی و گسترش توازن بین رشته ای دانش آموزان شوند.

وی با تاکید  به سازماندهی مناسب نیروی انسانی در ادارات، خواستار به کارگیری و استفاده از ظرفیت جوانان و همچنین بانوان در پست‌های اداری در مناطق و شهرستان ها شد و گفت:
نقش فعال رسانه‌ها در پیشبرد اهداف و امور آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید با رسانه‌ها تعامل لازم را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: احیای پژوهش‌سراها و ایفای نقش فعال آنها برای دانش آموزان و همچنین تشکیل قطب‌های منطقه‌ای برای هم‌افزایی و تبادل تجربیات به منظور رفع مشکلات شهرستان‌ها و مناطق باید اجرایی شود تا شاهد کاهش مشکلات دانش آموزان و همچنین آموزش و پرورش باشیم.

بیشتر بخوانید:
اطلاعیه بازگشایی مدارس استان ایلام درسال تحصیلی
آموزش حضوری دانش آموزان در ۴ شهرستان استان ایلام لغو شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.