اجتماعی
| 4 سال قبل

حرکت دسته‌جات عزاداری در تاسوعا و عاشورا ممنوع است

فرماندار اندیمشک با تأکید بر ممنوعیت حرکت دسته‌جات عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان بر اساس شیوه‌نامه بهداشتی انجام می‌ شود

به گزارش گفتمان زاگرس:پیمان جهانگیری اظهار کرد: شهروندان اندیمشک در مراسم عزاداری روزهای دهه اول محرم به خوبی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در ارتباط با مراسم عزاداری اباعبدالله حسین (ع) و بر اساس تصمیم‌های ستاد ملی کرونا انجام داده‌اند.

وی از همکاری مردم در ارتباط با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تقدیر کرد و افزود: در راستای تصمیم‌های ستاد ملی کرونا برنامه‌های عزاداری این شهرستان در حال انجام است.

فرماندار اندیمشک بر ممنوعیت حرکت دسته‌جات عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی تأکید کرد و گفت: حفظ سلامت شهروندان حائز اهمیت است و تاکنون شهروندان و هیئت‌های عزاداری در رعایت موارد بهداشتی همکاری شایسته‌ای داشته‌اند.

وی خواستار استفاده شهروندان در هنگام تردد از ماسک شد و تصریح کرد: بازرس‌های فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی بر روند رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت کاملی دارند.

جهانگیری گفت: آئین یوم العباس و مراسم‌های روز عاشورا نیز بر اساس شیوه‌نامه‌های بهداشتی برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود.

فرماندار اندیمشک عنوان کرد: شور و شعور حسینی در جامعه هرگز کم‌رنگ نخواهد شد و شهروندان اندیمشک همواره عشق به اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) را به خوبی نشان داده‌اند.

آئین تجمع یوم العباس همه ساله در روز تاسوعای حسینی با خیل عظیم ارادتمندان به اهل بیت (ع) و شهدای کربلا در اندیمشک برگزار می‌شود.

آئین اجتماع بزرگ یوم العباس در روز شنبه ساعت ۱۸ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با مدیحه‌سرایی و سخنرانی مذهبی در میدان امام شهرستان اندیمشک برگزار و از طریق رسانه صداوسیمای مرکز خوزستان و شبکه سراسری به صورت زنده پخش می‌شود.

شهرستان اندیمشک با جمعیتی افزون بر ۱۷۲ هزار نفر به عنوان شهر خادمان زوار حسینی و دروازه کربلای ایران در کشور شناخته می‌شود.

مهر