اجتماعی
| 4 سال قبل

نظارت بر قهوه خانه‌ها در چاروسا ضعیف است/مکانی برای اعتیاد جوانان

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: نظارت بر قهوه خانه ها در چاروسا ضعیف است.

به گزارش گفتمان زاگرس: حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه امروز قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی و با تسلیت ایام ماه محرم عنوان کرد: اولین ایستگاه قیامت سوال از اعتقادات از جمله توحید، نبوت و ولایت است و بعد از اعتقادات اولین ایستگاه اعمال ما سوال از نماز است.

امام جمعه قلعه رئیسی به دیدار مجازی رهبر معظم انقلاب با هیات دولت به مناسبت هفته دولت اشاره و بیانات رهبر حکیم انقلاب را مشفقانه، دلسوزانه و راهگشا دانست.

صلواتی به سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی به کشور اشاره و بیان کرد: آمریکا با این همه مشکلاتی که دارد از قیام معترضان تا مدیریت مفتضحانه در مقابل کرونا و مشکلات خاص انتخابات این دوره روبرو است اما پرونده ایران تبدیل به یک کابوس برای آمریکا شده است و آمریکا در یک جنگ جهانی رسانه ای و سیاسی و اقتصادی در برابر ایران متحمل شکست های راهبردی شده و نمونه اخیر آن همین شکست در شورای امنیت بود.

خطیب جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: دولتمردان باید مراقبت کنند گروسی عنصر وابسته به آمریکاست و او باید بداند آستانه همکاری ایران و آژانس حدی دارد و اگر به دنبال بهانه جویی باشد ایران به این همکاری خاتمه دهد.

وی به رونمایی از صنعت دفاعی کشور توسط وزارت دفاع اشاره و موشک شهید سلیمانی را یکی از دوربردترین موشک های تاکتیکی دنیا دانست و در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی این روزها در بن بست قرار دارد یادآور شد: مبتلا شدن روزانه ۶هزار کرونایی، تظاهرات جلوی خانه نتانیاهو و شعار دادن علیه او و همچنین اعتراضات بر علیه این رژیم روز به روز بیشتر می شود.

صلواتی افزود: همین ها باعث شد تا این روزها رژیم صهیونسیتی در بن بست قرار بگیرد و نسل جدید صهیونیست ها هیچ تعلق خاطری به سرزمین ندارند و در حال مهاجرت هستند و سربازان ارتش صهیونیستی روزانه خودکشی می کنند و در این شرایط آمریکا دنبال این است که به کمک این رژیم خبیث بیاید و نمایش توافق امارات را اجرا کنند یا گاه بی گاه فلسطین را موشک باران کند اما به یاری خدا و خون پاک همه مجاهدان راه حق اضمحلال رژیم غاصب زودتر از ۲۵سال اخیر به صدا در خواهد آمد.

صلواتی با بیان اینکه این ایام به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نام گذاری شده خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای این فریضه بزرگ الهی قیام کرد هرکس می خواهد راه نورانی حسین بن علی را ادامه دهد باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد باید آمران به معروف و ناهیان از منکر را یاری و حمایت کند کمترین وظیفه مومنین تذکر لسانی است که یک وظیفه همگانی است و قوام دین و جامعه دینی به عمل به این واجب و حکم الهی است.

وی افزود: هرکس معروفی را یاری کند شریک در آن می باشد و هرکس در مقابل منکر ایستادگی نکند و یا سکوت کند یا اهل گناه را یاری کند یا بی تفاوت باشد شریک در آن گناه است و زمینه گناه را فراهم می کند و بعضی گناهان، گناهان اجتماعی هستند و جامعه را آلوده می کنند بی حجابی یک گناه اجتماعی است باید همه به وظیفه ای که دارند عمل کنند.

صلواتی تاکید کرد: یکی از منکراتی که متاسفانه قبح و زشتی آن در جامعه و منطقه چاروسا و شهر قلعه رئیسی از بین رفته گناه بزرگ شیوع مواد مخدر است یک عده ای دارند جوانان منطقه را نابود می کنند در یک خیابان شهر شهیدان، شهر خوبان چندین قهوه خانه است و متاسفانه راحت ترین کار در چاروسا صدور مجوز قهوه خانه است با اسم قهوه خانه اما محل سیگار کشیدن جوانان است و هیچ نظارتی هم صورت نمی گیرد.

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: مگر در شهر قلعه رئیسی چقدر آموزش و آگاهی داده می شود یا چند نهاد فرهنگی وجود دارد که آسیب های مواد مخدر را بیان کنند که این چنین مجوز قهوه خانه صادر می شود اما تا اذان صبح پاتوقی می شود برای آلوده کردن جوانان، به عنوان یک خیرخواه و دلسوز خطاب به پدرها و مادرها مسئولان و بزرگان شهر شهیدان و شهر خوبان عرض می کنم بفکر جوانان باشند نگذارند جوانان آلوده شوند و همگان باید مراقبت کنند و مسئولین نظارت و زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند و جوانان را نجات دهند.

وی ادامه داد: فروش این چنین موادی گناه است درآمد از این را محل اشکال است و زمینه اعتیاد جوانان را فراهم کردن و نظارت نکردن گناه بزرگ و نابخشودنی است که نتیجه ویرانی نهاد خانواده است فاصله گرفتن از ارزشها و آرمان های امام و شهیدان است همه کمک کنند تا این بلای خانمان سوز و ایمان سوز از شهر و دیارمان ریشه کن شود.

فارس