به گزارش گفتمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی عباسی کسانی اظهار داشت: مجرمان در پی تماس تلفنی یا پیامک با شاغلان کادر درمان خود را مسئول حسابداری یا از مسئولان دیگر دانشگاه معرفی کرده و اطلاعات شخصی افراد را به جهت تخلیه حساب بانکی دریافت میکنند.
این مقام انتظامی افزود: مجرمان سایبری پس از جلب اعتماد، با استفاده از شگردهای خاص و وعده واریز اضافهکار یا اشتباه پیشآمده در واریز بهحساب، فرد قربانی را فریب داده و روانه عابر بانک میکنند که پس از اجرای عملیاتی پیچیده اقدام به کلاهبرداری کرده یا از طریق کارت به کارت توسط اینترنت و فعالسازی برنامه همراه بانک حساب بانکی را خالی میکنند.
وی به کادر درمانی و پزشکی و پرستاران توصیه کرد: در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی، خصوصی و ارگانی قصد واریز وجه بهحساب شما را داشته باشد، تنها داشتن شماره کارت کافی بوده و نیازی به مراجعه صاحب حساب به دستگاه عابر بانک نخواهد بود و افراد به هیچ عنوان به عابر بانک مراجعه نکنند.
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: اگر تماسی در مورد اشتباه در واریز بهحساب دریافت کردید، قبل از هرگونه انتقال وجه با مسئول اداری، مالی یا قسمتهای بازرسی و حراست دستگاهی که در آن کار میکنید تماس گرفته از صحت موضوع مطمئن شوید.
وین خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزشهای سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن میتوانند راهنماییهای لازم را دریافت کنند و در صورت نیاز میتوانند گزارش موارد مشکوک را با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ بهصورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.
بیشتر بخوانید: |
کادر درمان بیمارستانهای کرمانشاه مراقب کلاهبرداران باشند |
جولان فیک نیوزها در ادارات و تهدید مدیران / لزوم برخورد پلیس فتا ،دستگاه قضا و مسئولان مرتبط با فیک نیوزها |