شریان مدیریت استان به خون تازه نیاز دارد!
09 اردیبهشت 1401 - 18:26
بازدید 239
8
گریزی کوتاه بر انتصابات استان ایلام نزدیک به یکسال از عمر دولت انقلابی می گذرد،انتصاب مدیران همسو در ویترین دولت یعنی استانداری ،فرمانداری ها و بخشداری ها کامل و میتوان گفت سیستم سیاسی واجرایی با هرم قدرت همرنگ شده است .
نویسنده : علی اصغر اسدی
پ
پ

گفتمان، علی اصغر اسدی:: نزدیک به یکسال از عمر دولت انقلابی می گذرد،انتصاب مدیران همسو در ویترین دولت یعنی استانداری ،فرمانداری ها و بخشداری ها کامل و میتوان گفت سیستم سیاسی واجرایی با هرم قدرت همرنگ شده است .

طبیعی است که مدیریت استان در ادامه راه برای اشراف بیشتر بر امور ،همسو سازی دیگر ارکان مدیریت استان را در دستور کار قرار دهند.

هرچند براین باوریم و همواره بر أن تاکید ورزیده ایم که شکل گیری تیم مدیریت همسو نباید به هر قیمتی اتفاق بیافتد و باید مراقبت شود که تعجیل در این امر منجر به نشستن افراد ضعیف و تک مولفه ای بر کرسی های مدیریت نشود.

بدیهی است روی کارآمدن یک مدیر ضعیف ،ناکارآمد و غیر متخصص که صرفا با تکیه بر مولفه همسویی صورت گرفته است ،آسیب مخربی را بر کل سیستم سیاسی بر جای خواهد گذاشت ،چرا که مردم خروجی دستگاه را به تمام سیستم سیاسی و‌دولت تعمیم و آن را مبنای قضاوت خود از عملکرد دولت قرار خواهند داد.

ضمن اینکه تصمیم گیران مدیریتی باید از استقلال فکری و عمل لازم برخوردار باشند، در کنار مصون ماندن از  تاثیر پذیری دیگر ابزار بیرونی قدرت ،فاز بعدی جابجایی مدیران ارشد و میانی استان را کلید بزنند

استاندار ایلام بر اسای ماده هفت قانون حدود و اختیارات استانداران ، بعنوان اصلی ترین و تمام کننده ترین رکن تصمیم گیری استان قلمداد می شود، استاندار بعنوان نماینده عالی حاکمیت در استان مسئول عملکردها شناخته می شود ،پس باید دیگر ارکان قدرت ،با ایمان به قانون ،از شکلگیری فضای مشوش برای تصمیم گیری در انتخاب مدیران دستگاهها جلوگیری بعمل آوردند. 

جناب استاندار باید اهتمام داشته باشند که برخی مدیران با زیرکی توانسته اند به گونه ای رفتارکنند تا خود را با سیاست و فکر دولتهای مختلف همسو جلوه دهند.پس همسو جلوه دادن با این دولت برای آنان از خوردن یک‌لیوان آب راحت تر است .

مدیری که امیال سیاسی خود را بروز ندهد وبمنطور حفظ وضعیت و جایگاه خود ، تشخیص خط فکری وی سخت و غیر ممکن باشد و همین موضوع زمینه ساز استمرار دوران مدیریتش شود ،از سم برای یک سیستم سیاسی کشنده تر است .

حضور چنین مدیرانی میتواند برای دولت نقش اسب تراوا را ایفا نماید ،مدیران همسو با هر دولت ،مدیران مولتی فکری هستند که حاصل وجود و بقای آنان در سپهر مدیریت بنوعی پرورش مار در آستین قلمداد می شود.

ولو اینکه چنین مدیرانی توانسته باشند با قدرت روغن حیوانی،عسل کوههای مانشت و‌ لاشه بره خود را در دل مدیران ارشد جای داده باشند و با ظاهر سازی و خرید فعالان رسانه ای و مجازی عملکردی برای خود دست و‌پا کرده باشند ،طولانی شدن دوره مدیریت آنان به صلاح نیست .

حتی اگر  آب ذلال،شفاف و بی بو برای مدتی در یک محل بماند ،پس از مدتی کدر شده و رنگ و بوی گند به خود می گیرد ،این دست مدیران حکم آب ساکن را دارا هستند،گندیده اند و خاصیت آب بودن را از دست داده اند !وجودشان نه تنها مفید نیست بلکه آسیب زا هم هست!

پس جناب استاندار !تعلل نفرمایید و بی توجه به ظاهر سازی های فریبنده از شر این مانداب ها خلاص شوید !

شریان مدیریت استان  به خون تازه نیاز دارد !

بیشتر بخوانید:
ایلام و انتصابات
کی بود،کی بود من نبودم /چالش انتصابات در ایلام و بازی کی بود کی بود من نبودم !

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.