استان ها
| 4 سال قبل

دستگاه قضایی خوزستان با ایجاد کنندگان موانع در مسیر سرمایه گذاران برخورد می‌کند

رئیس کل دادگستری خوزستان یکی از موانع جدی موجود در مسیر سرمایه‌گذاری در استان را تعدد دستگاه‌ها دانست و گفت:دستگاه قضایی خوزستان با ایجاد کنندگان موانع سرمایه گذاران برخورد جدی خواهد داشت.

به گزارش گفتمان زاگرس:حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی استان ، بر لزوم برخورد جدی و قاطع دادگستری  خوزستان با ایجاد کنندگان موانع در مسیر سرمایه‌گذاران مشروع تاکید کرد. 

وی اظهارداشت: همه ما وظیفه داریم تا در رابطه با حل مشکلات سرمایه‌گذاران مشروع و واحدهای تولیدی اقدامات اساسی و موثری داشته باشیم و موانع بی‌دلیل در مسیر بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری که برخلاف رویه جاری دیگر کشورها است را رفع کنیم.

وی افزود: جای تاسف دارد که برخی از افراد و دستگاه‌ها موانع جدی در مسیر سرمایه‌گذاران مشروع در استان ایجاد می‌کنند و این خیانت بزرگی است و دستگاه قضایی استان به‌هیچ وجه از آن چشم پوشی نخواهد کرد.

وی گفت: ضمن بررسی این موضوع با مقصرین در این زمینه چه مسئولان استانی و یا شخص حقوقی یا حقیقی ، برخورد قاطع و جدی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه دستور موکد رئیس قوه قضاییه ورود دستگاه قضایی جهت حمایت از سرمایه‌گذار و رفع موانع پیش روی آنهاست، بیان‌داشت : دستگاه قضایی خوزستان با تمام توان از سرمایه‌گذاران مشروع و تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف اقتصادی حمایت می کند. 

وی تصریح‌کرد: یکی از آسیب‌های جدی و مانع اصلی فرآیند تولید و سرمایه‌گذاری ، رانت و رانت خواری است که باید با جدیت و همکاری تمام دستگاه‌ها مسیرهای آن با اصلاح قوانین از بین برود و نباید اجازه داد موانعی برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان ایجاد شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح‌کرد: دستگاه قضایی استان در سال جهش تولید و در جهت تحقق رونق تولید و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ، با حمایت همه جانبه حقوقی و قضایی از فرآیند تولید، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در این عرصه و امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت پایدار در جامعه و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری در استان و بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال، تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

وی هدف از تشکیل این جلسات را شناسایی موانع سرمایه گذاری در استان و تلاش در جهت حل مشکلات آنان بر شمرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید در راستای حفظ آرامش و جلب اعتماد و نظر سرمایه‌گذار مشروع حرکت کنند چرا که موفقیت سرمایه گذار باعث تحقق رونق تولید و اشتغال می‌شود.

بر اساس این گزارش، سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری به منظور تسهیل در فرآیند رسیدگی به امورات و استعلام گیری فعالان اقتصادی طراحی شده است که راه اندازی آن می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار در استان تاثیر زیادی داشته باشد.

ایرنا