مردم نذورات خود را به صورت خشک به دست نیازمندان برسانند
08 شهریور 1399 - 10:00
بازدید 132
7

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: بهترین شیوه نذر در محرم امسال با توجه به خطر ابتلا به ویروس کرونا، نذر به صورت خشک است. به گزارش گفتمان زاگرس:سیدراشد جزایری روز شنبه افزود: چنانچه نذر خاصی باشد که نیت اطعام و دادن غذا به عزاداران باشد باید به صورت بیرون‎بر […]

پ
پ

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: بهترین شیوه نذر در محرم امسال با توجه به خطر ابتلا به ویروس کرونا، نذر به صورت خشک است.

به گزارش گفتمان زاگرس:سیدراشد جزایری روز شنبه افزود: چنانچه نذر خاصی باشد که نیت اطعام و دادن غذا به عزاداران باشد باید به صورت بیرون‎بر و به درب منازل ارسال شود تا از تجمع برای دریافت غذای نذری جلوگیری شود.

وی پیشنهاد کرد تا مردم نذورات خود را در کنار کمک‌های مؤمنانه و مواسات به سمت نذر ماسک و خرید مواد ضدعفونی برای فقرا و نیازمندان سوق دهند.

جزایری با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا فرصتی برای نذرهای جدید در ماه محرم امسال فراهم کرده است، افزود: بی‌شک حفظ سلامتی عزاداران حسینی در اولویت برنامه‌ها است و مردم می‌توانند با نذر خون و سایر نذوراتی که سلامتی دیگران را به خطر نیندازد به ادای نیت خود بپردازند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های سوگواری ماه محرم را بسیار مهم و حساس دانست و گفت: اگر بخواهیم از موج سوم شیوع کرونا با کمترین درگیری عبور کنیم می‌طلبد تا آیین‌های سوگواری ماه محرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

جزایری با بیان اینکه هیات‌های عزاداری این استان طی هشت شب گذشته بیش از ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند، تصریح کرد: اگرچه رعایت این پروتکل‌ها در بسیاری از هیات‌ها مطلوب بوده است اما همچنان تاکید بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی است.

بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار دارد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.