حکایت مسئولین ما و درس جغرافیا !
08 خرداد 1401 - 22:37
بازدید 1654
8
بدون شک همه ما می دانیم که آمریکا کشوری با سیاست های مخرب و ویرانگر برای دیگر کشورهای دنیا و همچنین خاورمیانه و کشور ایران بوده و هست.
نویسنده : امیرحسین فتاحی
پ
پ

گفتمان، امیرحسین فتاحی:: بدون شک همه ما می دانیم که آمریکا کشوری با سیاست های مخرب و ویرانگر برای دیگر کشورهای دنیا و همچنین خاورمیانه و کشور ایران بوده و هست.

ایالات متحده از اعضاء بنیان‌گذار سازمان ملل متحد، صندوق میان‌جهانی پول، بانک جهانی، سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) و تعدادی دیگر از سازمان‌های میان‌جهانی است.

ایالات متحده کشوری فوق پیشرفته بر پایهٔ تولید ناخالص داخلی و دومین کشور دنیا بر پایه تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید) تقریباً یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی کل کشورهای جهان می‌باشد.

اقتصاد ایالات متحده یک اقتصاد فرا صنعتی و عظیم است که در فعالیت‌های خدماتی به شکلی عالی عمل کرده و در زمینهٔ اقتصاد دانش‌بنیان جزء سرآمدهای دنیا محسوب می‌شود.

از لحاظ تولید ایالات متحده دارندهٔ رتبهٔ دوم در جهان است. ایالات متحده اولین کشور واردکننده و دومین کشور صادرکننده جهان است. با وجود این‌که جمعیت آمریکا فقط ۴٫۳٪ جمعیت جهان است، این کشور مالک ۲۹٫۴٪ ثروت جهان است.

ایالات متحده آمریکا روابط دیپلماتیک رسمی با بسیاری از کشورها دارد. این شامل تمام کشورهای عضو سازمان ملل به جز بوتان، ایران، کره شمالی و سوریه است.

لیست دشمنان آمریکا را بشناسید؛

معیار تعیین جایگاه کشورها در این لیست تلاش آمریکا برای سلطه جهانی و همچنین آسیب پذیری آنها در برابر این کشورها و میزان تلاش آنها برای تغییر رژیم در این کشورهاست.

روسیه، چین، کره شمالی، ونزوئلا، ایران، سوریه، کوبا، لبنان، یمن، بولیوی و نیکاراگوئه به صورت دشمنان رده بالا و میان رده و پایین رده در لیست دشمنان آمریکا قرار دارند.

اسرائیل، آمریکا، انگلیس و فرانسه کشورهایی هستند که ما در طول سال بارها فریاد مرگ برای آنها در خیابان ها سر می دهیم.

حال اگر مجموع دشمنان ایران و آمریکا را در نظر بگیریم و وضعیت زندگی مسئولین و مردم این کشورها را مقایسه کنیم در هیچکدام از این کشورها به اندازه کشور ایران رانت، اختلاس، تبعیض و فاصله طبقاتی دیده نمی شود.

در هیچ کدام از این کشورها خودروی پراید آنهم با قیمت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به مردم فروخته نمی شود.

در هیچ‌کدام ازین کشورها مسئولین شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل سر نمیدهند و‌ خودشان از سیسمونی های ترکیه و لباس های ایتالیایی و گوشی های آمریکایی و ماشین های آلمانی استفاده کنند.

در هیچکدام از این کشورها مسئولین شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس سر نمیدهند و فرزندانشان را برای رفاه و آینده بهتر به آمریکا و انگلیس بفرستند.

در هیچکدام از این کشورها مسئولین به مردم توصیه نمیکنند که روزی یک‌ وعده غذا بخورند ولی خودشان با خیال راحت بر سر سفره انقلاب به جان یکدیگر بیفتند.

مسئولین ما حوادث و اتفاقات و بدبختی و زجر مردم آمریکا را از مردم خودشان و کشور خودشان بیشتر می شناسند طوری که اگر از آنها بپرسی چرا تورم این مقدار است میگویند در آمریکاهم بیشتر است..

اگه بپرسی مردم از تنگدستی و فقر خودکشی میکنند می گویند در آمریکا هم اینگونه است..

اگر از آنها بپرسی گرانی بیداد میکند جواب میدهند که در آمریکا هم اینگونه است..

اگر بپرسی چرا متروپل فرو ریخته است میگویند در آمریکاهم اینگونه است.. 

و بسیاری سوالات دیگر که میشود پرسید و جوابشان همان جمله معروف در آمریکا هم همینگونه است،خواهد بود.

گویا مسئولین ما تمام تمرکز و فکر و‌ ذهنشان آمریکا است نه ایران و مردم ایران…

مسئولین ما مانند آن دانش آموزی هستند که از جغرافیا فقط درس مربوط به پاکستان را حفظ بود؛

اتفاقاً معلم از او در باره پاکستان پرسید و او مثل بلبل جواب داد که: پاکستان از کشورهای قاره آسیاست که در همسایگی ایران قرار دارد و..

معلم از ایران پرسید و دانش آموز که درباره ایران مطالعه نکرده بود پاسخ داد ایران همسایه پاکستان است و پاکستان کشوری است که…به تفصیل درباره پاکستان صحبت کرد.

معلم فهمید که دانش آموز درس های دیگر را نخوانده است لذا از کشور ترکیه پرسید دانش آموز گفت: ترکیه همسایه غربی ایران است و ایران همسایه پاکستان است و پاکستان کشوری است که..

معلم پرسید: نیکاراگوئه چه کشوری است؟ دانش آموز گفت: نیکاراگوئه کشوری است که هیچ راه زمینی و خشکی به پاکستان ندارد و پاکستان کشوری است که..

متاُسفانه اوضاع کشور ما و مسئولین ما دقیقاً مثل این داستان شده است، آنها از  همان دسته دانش آموزی هستند که بر کرسی‌های مسئولیت تکیه زده‌اند و از عالم مدیریت چیزی جز آمریکا و دشمن نیاموخته‌اند.

اول پیام تبریک عید می‌دهند و بلافاصله بعد از تبریک از دشمن و آمریکا سخن می‌رانند..

وقتی می‌خواهند از کرونا و شیوع آن در ایران سخن بگویند اینگونه سخن میرانند؛هر چند این ویروس در ایران هم آمده ولی در آمریکا بیش از…

از آمار کشته شدگان ایرانی می‌پرسند می گویند: ما تلفاتی  هم داشته‌ایم ولی سردخانه‌های آمریکایی…

از قیمت‌ها می‌پرسند می‌گویند؛ در آمریکا قحطی آمده و..

مسئولین ما به جای اشاره به واقعیت‌ها و راه حل‌ها و پیش گرفتن سیاست‌های اصولی و کارآمد برای کشور و کاهش مشکلات مردم، چیزی جز آمریکا آمریکا کردن برای پاسخ دادن نیاموخته‌اند!

بله آمریکا شیطان بزرگ است ولی توجیهی برای فقر و فلاکت مردم ایران نیست چرا که آمریکا قبل از انقلاب اسلامی ایران هم وجود داشته است و مسئولین ما از وجود این شیطان بزرگ مطلع بوده اند.

آمریکا از نظر سطح کیفیت زندگی در سال ۲۰۲۱ از بین ۲۹ کشور رتبه ششم را داشته است و ما نباید به چشم یک لجنزار مطلق به آن نگاه کنیم؛ ما می بایست با استفاده از تجارب و الگوهای کشورهای موفق در ایجاد تغییرات سازنده و البته با بومی سازی این الگوها در جهت رفع مشکلات موجود در زندگی و معیشت مردم بکوشیم…وگرنه آمریکا همان شیطان بزرگ بوده و هست…

بیشتر بخوانید:
رئیسی: تحریم‌ و تهدید آمریکا تأثیری ندارد چرا که ایران بر آرا و حمایت مردم اتکا دارد
آمریکا ۱۸ بانک ایرانی را تحریم کرد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.