نیروی انتظامی در خصوص اتفاق شب گذشته در شهر ایلام توضیح دهد
11 تیر 1401 - 10:30
بازدید 140
4
آنگونه که پیداست ساعات اولیه بامداد امروز یک شهروند ایلامی کشته و‌دو نفر دیگر مصدوم شده اند ،نکته جالب توجه اینکه گویا این رویداد بر اثر تعقیب و ‌گریز پلیس به وقوع پیوسته است.
پ
پ

گفتمان: از قرار معلوم ساعات اولیه بامداد امروز مرد میانسالی با شلیک مستقیم پلیس به خودرو حامل وی کشته شده و دو نفر دیگر از سرنشینان خودرو هم  به شدت مجروح می شوند.

تا لحظه درج این خبر و با وجود اهمیت و گستردگی دامنه این اتفاق تلخ ،کماکان نیروی انتظامی سکوت را پیشه کرده و حتی از  صدور یک بیانیه برای تنویر افکار عمومی خودداری کرده است .

این در حالیست با وجود شبکه های اجتماعی و دسترسی مردم به انواع و ‌اقسام شبکه های ارتباطی و رسانه های نوین ،خبر و ‌فیلم این رویداد در اختیار رسانه های معاند و‌غیر معاند قرار گرفته است .

در سایه سکوت ناجا و عدم توضیح دقیق ابعاد این رویداد ،حرف و حدیث ها و تحلیل و تفسیرهای گوناگونی نیز از این حادثه به خورد مخاطبین داده می شود.

همین سکوت و عدم روشنگری باعث شده تا مردم خبرهای ساختگی و تحلیل های وارونه صورت گرفته از این حادثه را مبنای قضاوت خود از چرایی این رویداد قرار دهند.

آنچه که عامه مردم می گویند ،گویا موضوع از این قرار این که شب گذشته کودکی مریض شده و‌ پدر خانواده با استفاده از خودرو همسایه جهت درمان جهت درمان وی را به یکی از مراکز درمانی اعزام می کند.

در بین مسیر خودرو آنان با خودرو گشت پلیس تصادف جزیی و این موضوع زمینه یک تعقیب و گریز را فراهم می آورد.

گویا در ادامه پس از شلیک اخطار پلیس و عدم توقف خودرو و با شلیک های متعدد پلیس، یکی ‌از سرنشینان کشته شده و دو نفر دیگر نیز مصدوم و‌ جهت مداوا به مراکز درمانی اعزام می شوند.

این توصیفی است که مردم از این حادثه ارایه می دهند، به هر تقدیر یک انسان کشته شده و دو نفر هم مجروح شده اند .

اگر اینگونه که مردم می گویند صحت داشته باشد به هر تقدیر فرار یک خودرو از اعمال قانون هرگز نمی تواند مجوزی برای شلیک تیر و کشته شدن سر نشینان خودور باشد و قطعا نیروی انتظامی باید پاسخگوی آن باشد.

اگر هم نیروی انتظامی تحلیل دیگری از چرایی این رویداد در دست دارد به منظور روشن شدن زوایای امر و جلوگیری از شکل گیری تحلیل های مخرب و دستاویز تخریب نیروی انتظامی ،به سرعت آن را در اختیار رسانه ها قرار دهند.

بیشتر بخوانید:
نمایش عملکرد پلیس در حادثه گروگانگیری خونین ایلام/ واقعیت یا سناریو سازی؟!
آمادگی نیروی انتظامی استان ایلام در برخورد با متخلفین حوزه آب

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.