اجتماعی
| 2 سال قبل

مردم تخلفات مالی دستگاه‌های اجرایی را گزارش کنند

به گزارش گفتمان: «محمدرضا پورافغان» اظهار کرد: تفریغ بودجه بهنگام ،چراغ راه دولت و مجلس در اصلاح ساختار بودجه و افزایش انضباط مالی و تدوین بودجه کارآمدتر و اثربخش تر است و ارائه پیش از موعد گزارش تفریغ بودجه با عارضه یابی و شناسایی نواقص به نظام حقوقی و قانوگذاری کشور کمک و نواقص و چالش های نظام مالی، محاسباتی و اجرایی کشور را برطرف می کند.

وی گفت: با برنامه‌ریزی  و تلاش  کارکنان دیوان محاسبات کشور از جمله کارکنان دیوان محاسبات استان ایلام، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ برای اولین در طول ۱۱۰ سال تشکیل دیوان محاسبات  ۶ ماه زودتر از موعد در تیر ماه امسال به انضمام نظرات خود به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

مدیر کل دیوان محاسبات استان ایلام تصریح کرد: از دیگر اقدامات مهم دیوان محاسبات کشور در دوره اخیر گزارش تفریغ بودجه سال۱۴۰۰ پیوست‌های این گزارش است که شامل ۲۱ مورد  گزارش‌های تحلیلی- موضوعی مرتبط با موارد مهم بودجه‌ای قانون سال۱۴۰۰ کل کشور از جمله ساختار نظام بودجه‌ریزی ، رابطه مالی نفت و دولت ، سیاست های تامین مسکن ، حوزه آب، تولید و اشتغال، بهداشت و درمان است.

مدیرکل دیوان محاسبات تاکید کرد: سامانه ۱۹۸ پل ارتباطی مردم با دیوان محاسبات در خصوص گزارش تخلفات مالی در دستگاه های اجرایی است.

بیشتر بخوانید:
بازداشت ۲ نفر از اعضای شورای شهر چلگرد به اتهام تخلفات مالی
مدیرعامل پتروشیمی رازی بازداشت شد