اجتماعی
| 2 سال قبل

تسهیلات ویژه ای برای زوجین دهه شصتی در راه است

به گزارش گفتمان: انسیه خزعلی پنجشنبه در نشست هم اندیشی اقشار مختلف بانوان استان همدان که در استانداری همدان برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به نقش حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: یک زن با خردورزی خودش می‌تواند روشنگری کند و قیام و نهضتی را جاودانه کند.

وی با بیان اینکه مسیری که حضرت زینب (س) به عنوان یک مبلغ، تبیین گر، کنشگر اجتماعی و کسی که برای اهدافش با انگیزه و ایثار و بردباری و همت از همه چیز می‌گذرد، شناخته می‌شود؛ اظهار کرد: همه این مسیر جز زیبایی، خیر و عنایت الهی چیزی نیست.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تصریح بر اینکه ما در جنگ نرم ولی سختی قرار داریم؛ گفت: در این جنگ، در صف اول بانوان و خانواده قرار دارند چراکه بانوان و خانواده مورد تهدید اند و حال مردان باید پشتیبانی کنند که زنان مسلح در جلوی جبهه وارد کار شوند.

وی در ادامه، از زنان غیور و مقاوم همدان نام برد و گفت: در رابطه با ورزش بانوان شاهد اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی بانوان به عنوان رهاورد سفر هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برگزاری دوره‌های مهارت‌های پیش از ازدواج، حین و سالهای آغازین ازدواج به زودی ابلاغ خواهد شد؛ اظهار کرد: اعتباراتی برای آموزش و اشتغال، تعمیر و تجهیز خوابگاه و مجهز شدن ساختمان آموزشی و مرکز باروری همدان در نظر گرفته شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه میزان باروری همدان کمی از میانگین کشوری پایین‌تر است؛ گفت: به همین دلیل، به طور ویژه باید همدان در این زمینه مدنظر باشد.

خزعلی تصریح کرد: اعتباراتی هم برای خانه امن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد بازارچه برای صنایع دستی و مشاغل خانگی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است؛ گفت: تسهیلات ویژه ای برای زوجین دهه شصتی در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی و حمایت از مهارت آموزی حوزه بانوان؛ به قانون جوانی جمعیت و وجود طرح‌هایی برای بانوان در این زمینه اشاره کرد.

خزعلی در خصوص مشکلات بانوان صنعتگر و فعال اقتصادی در زمینه ضمانت نیز گفت: صندوق ضمانتی برای بانوان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

وی، به تغییرات ساختارهای قانونی مشاوران امور بانوان فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: قانون ارتقای ساختار در این زمینه تصویب شده و به مشاورین پست می‌دهد تا در شوراهای تصمیم گیری نظر داده و باید نظر آنها نیز دستورالعمل‌های حوزه بانوان مدنظر قرار گیرد.

خزعلی در پایان به قانون‌های موجود اشاره کرد و گفت: قانون‌ها یا اجرا نشده یا بد اجرا شده‌اند بنابراین، مجریان حرف اول را می‌زنند. قابلیت اجرا در قانون هست به شرطی که ترک فعل صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید:
کاهش ۴.۶ درصدی ازدواج و افزایش ۷ درصدی طلاق در استان همدان
کرونا درمان دارد اما سقوط جمعیتی نه!