فرهنگی
| 4 سال قبل

نماینده مجلس: پردیس بین‌المللی دانشگاه کردستان در مریوان احداث می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات احداث پردیس بین‌المللی دانشگاه کردستان در مریوان تا چند ماه آینده و پس از پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان خبر داد.

به گزارش گفتمان زاگرس:شیوا قاسمی‌پور روز دوشنبه با اشاره به مصوبه هیات دولت در خصوص راه‌اندازی این مجموعه آموزشی اظهار داشت: شهرستان مریوان بدلیل داشتن ظرفیت خوب نیروی انسانی خلاق، توانمند و همجواری با اقلیم کردستان و داشتن مرز باشماق فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد زیرساخت‌های آموزشی دارای اعتبار جهانی است که بطور قطع با استقبال داخلی و خارجی مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از طریق کمیسیون آموزش به جد پیگیر روند احداث این مرکز آموزشی خواهم بود، افزود: با هماهنگی‌های خوبی که بین دانشگاه کردستان و مجموعه اداری شهرستان مریوان وجود دارد، روند ساخت این مرکز در فرآیندی کوتاه مدت آغاز می‌شود و از اساتید مجرب و امکانات به روز و متناسب با نیاز منطقه در این پردیس استفاده خواهد شد.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی مساحت زمین در نظر گرفته شده برای احداث پردیس دانشگاه کردستان در مریوان را ۹ هکتار اعلام کرد و یادآور شد: هنوز اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مجموعه آموزشی تعیین نشده است.

پیش از انقلاب به عنوان دانش‌سرای عالی فعالیت می‌کرد و ۲۹ سال است که مستقل شده است.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.
این دانشگاه هم اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی،   علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی – مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی،   ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
این دانشگاه با پذیرش ۴۹۲ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

مریوان در ۱۳۵ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

ایرنا