اجتماعی
| 2 سال قبل

خلاءهای درآمدی برای حضور و ماندگاری کادر تخصصی درمانی در قصرشیرین جبران می‌شود

به گزارش گفتمان: «محمد حیدری» روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین در فرمانداری با اشاره موقعیت مناسب قصرشیرین در بخش تجاری و کشاورزی، افزود: اعطا و واگذاری زمین، امکانات رفاهی و منازل سازمانی برای استقرار پزشکان از مشوق هایی است که به پزشکان متخصصی که در قصرشیرین ماندگار شوند و به مرزنشینان این خطه خدمت بدهند، ارائه می شود.

وی خواستار استقرار متخصص رادیولوژی و سونوگرافی، متخصص بیهوشی و همچنین جراحی عمومی در این شهرستان شد و گفت: حضور این پزشکان به صورت چرخشی نیز جهت ارائه خدمات لازم به بیماران و مراجعه کنندگان می تواند بخشی از نیاز منطقه را تامین کند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین همچنین با اشاره به محرومیت بخش مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین خواستار بازسازی و تعمیر مرکز بهداشتی این بخش مرزی برای ارائه خدمات لازم به مراجعه کنندگان با توجه به بُعد مسافت این بخش با شهرستان قصرشیرین شد و گفت: استقرار یک پزشک عمومی نیز برای این بخش یک ضرورت بسیار مهم است.

وی همچنین از تلاش های مجموعه بهداشت و درمان در ایام اربعین برای خدمات رسانی به زائران قدردانی کرد و گفت: درخشش مرز خسروی برای تردد زائران و ممتاز عمل کردن مجموعه استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین در بحث اربعین و رضایتمندی مقامات ارشد از این مرز نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی تمام مسوولان در بخش های مختلف از جمله بهداشت و درمان بوده که این زحمات ارزشمند و قابل تقدیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز با قدردانی از سرپرست فرمانداری قصرشیرین برای اولویت دادن به سلامت مردم گفت: طبق مصوبه ای که داشتیم پزشک در بخش مرزی سومار مستقر خواهد شد و دهم آبان ماه امسال که زمان تقسیم پزشکان است حتما  استقرار پزشک برای این بخش انجام می شود.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: همچنین برای مرکز درمانی سومار نیز اعتبار لازم برای تعمیر و مرمت آن و ایجاد ضروریات لازم تامین خواهد شد.

وی در خصوص پزشکان متخصص این مورد را در حیطه اختیارات معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد و گفت: تمام کشور در زمینه پزشک متخصص بیهوشی مشکل دارد ولی در خصوص متخصص رادیولوژی و جراحی عمومی حتما موضوع را در هیات رییسه مطرح و انتقال خواهیم داد و بحث ایجاد مشوق ها نیز برای استقرار و ماندگاری پزشکان در قصرشیرین که از سوی فرماندار مطرح شد نیز بسیار مهم و کلیدی و راهگشا است.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز گفت: در تنها بیمارستان ابوالفضل العباس (ع) شهرستان قصرشیرین پزشکان متخصص در بخش های داخلی، بیهوشی، جراحی عمومی، زنان و قلب مستقر هستند که متخصص بیهوشی به صورت ۱۰ روز در ماه در بیمارستان حضور دارد.

دکتر «عمران آزادی» افزود: از ماه آینده پزشکان متخصص اطفال و مغز و اعصاب و سونوگرافی نیز به کادر تخصصی این شهرستان اضافه می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون در مجموع با احتساب مراکز درمانی و بیمارستان قصرشیرین هشت پزشک عمومی دارد که به ۶ پزشک عمومی دیگر برای بخش سومار و مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان نیاز داریم.

در پایان از زحمات دکتر «رضا منصوری» رییس سابق شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین قدردانی و دکتر «عمران آزادی» به عنوان رییس جدید شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مرزی منصوب شد.

شهرستان قصرشیرین دارای یک بیمارستان است که سال ۷۶ ساخته شده و بخش های اطفال، اتاق عمل، جراحی عمومی، آزمایشگاه، بخش زنان و زایمان، سونوگرافی، رادیوگرافی، اورژانس، داروخانه، بخش سرپایی، بستری و تخت های CPR در آن مستقر است.

ظرفیت بیمارستان اکنون ۳۲ تختخواب است که این بیمارستان با ۹۶ تخت مصوب دارای چهار بخش داخلی، اطفال، بیهوشی و جراحی است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال پرویزخان و خسروی بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ساکن دارد.

این شهرستان علاوه بر جمعیت خود به دلیل داشتن ۲ مرز رسمی هر روز محل عبور و مرور تجار، بازرگانان و خودروهای ترانزیتی و همچنین اتباع کشور عراق است.