زباله سوزی و نابسامانی شهری در سایه عدم نظارت اعضای شورای شهردهلران / روزه سکوت شورای شهر چه زمانی افطار می شود ؟
24 مهر 1401 - 9:23
بازدید 134
6
حال با گذشت یک ماه مجدد نه تنها شاهد دپو زباله در سایت قدیم هستیم بلکه شاهد زبانه آتش و دود غلیظ در این سایت هستیم که نشان از عدم توجه شهرداری و دستگاه های مرتبط بخصوص محیط زیست به سلامت مردم ودستوردادستانی به عنوان مدعی العموم در شهرستان دهلران است .
نویسنده : مجتبی کاور منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان: مجتبی کاور :: ماه گذشته بود که بهروز جباری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دهلران از سایت قدیم زباله شهرداری دهلران بازدید کرد که در گفت گو با رسانه ها عنوان کرد شهرداری و پیمانکار به جای انتقال زباله‌ها به سایت زباله جدید، آنها را به سایت قدیمی در نزدیکی شهر منتقل می‌کنند.

علاوه بر بوی بد منظره ناخوشایند در منطقه ایجاد شده است که این اقدام تهدید جدی بر علیه سلامت مردم است و شهرداری دهلران باید ظرف مدت ۴۸ ساعت با نظارت شبکه بهداشت و محیط زیست زباله‌های دپو شده در سایت قدیم را به سایت جدید انتقال بدهد و با نظارت دستگاه‌های مربوطه نسبت به دفع اصولی زباله‌ها اقدام کند موضوعی که سبب شد شهرداری و دستگاه های مرتبط با دستپاچگی به صورت فرمالیته اقدام به پاکسازی و… کنند.

حال با گذشت یک ماه مجدد نه تنها شاهد دپو زباله در سایت قدیم هستیم بلکه شاهد زبانه آتش و دود غلیظ در این سایت هستیم که نشان از عدم توجه شهرداری و دستگاه های مرتبط بخصوص محیط زیست به سلامت مردم ودستوردادستانی به عنوان مدعی العموم در شهرستان دهلران است .

وضعیت نابسامان امحای زباله‌های شهری دهلران و زبانه آتش در سایت قدیم دهلران علی رغم دستور دادستانی دهلران مبنی بر ممنوع بودن دپو زباله در سایت قدیم نشان از فقدان و ضعف مدیریت شهری و عدم نظارت مسئولان محیط زیست را نشان می دهد.

چرا که آنچه در قانون آمده ؛ مسئولان محیط زیست باید برابر ماده ۷ قانون خدمات پسماند و ماده ۲۴قانون نحوه جلو گیری از آلودگی هوا و ماده ۹قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و همچنین ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی از طریق مراجعه قضایی به خاطر آتش زدن زباله ها اقدام کنند که گویا مدیر خسته و ناتوان محیط زیست دهلران که سالهاست بر صندلی مدیریت تکیه زده تنها وعده برخورد را می دهد ولی امورات محوله خود را انجام نداده است.

بر اساس اظهار نظر کارشناسان سمی‌ترین و سرطان‌زاترین آلاینده‌های سمی از زباله‌ها ایجاد می‌شود که در آنها لاستیک و پلاستیک وجود دارد و متاسفانه زباله‌های شهری مملو از زباله‌های پلاستیکی است و سوزاندن آنها سلامتی مردم را به شدت تهدید می‌کند که این در حالی است که در سایه بی توجهی مسئولان شهری و دستگاه های مسئول و عدم نظارت شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم دود سرطان زای زباله ها به چشم مردم شهر دهلران می رود!

طی روزها و هفته های گذشته هر روز و هر شب دود غلیظ و زبانه آتش از محل دفع زباله شهر بلند می شود و زندگی را برای مردم شهر دهلران به خصوص شمال شهر به جهنم تبدیل کرده است چرا که شدت دود به قدری است که خیلی از آنها به علت کمبود اکسیژن برای تنفس خود را به نقاط دیگر شهر می رسانند تا از دود غلیظ زباله های سوخته دچار مشکل تنفسی نشوند.

دود ناشی از زباله ها از یک طرف خیابان های شخم زده دهلران به خاطر اجرای فیبر نوری از طرفی دیگر باعث شده علاوه بر دود ،گرد وخاک نیز سلامت عموم مردم دهلران را تهدید کند و مدیریت شهری دهلران هم امور را به حال خود رها کند و اینکه شورای شهر برابر قانون به عنوان نمایندگان مردم و ناظر بر اداره امور شهرداری هستند چرا در مقابل زباله سوزی و نابسامانی شهری روزه سکوت در پیش گرفته اند جای سوال دارد ؟

از آنجایی که مردم برای دریافت خدمات سالیانه به شهرداری عوارض و مالیات پرداخت می کنند اگراعضای شورای شهر دهلران به عنوان نمایندگان مردم و ناظر بر اداره امور شهرداری توان اداره امورات ندارند همراه با شهردار منتخب خود استفعا کنند و اداره امورشهری را به خود مردم شهر بسپارند چرا که این روزها مردم به صورت خود جوش اقدام به شتشوی معابر و خیابان های اطراف خود می کنند تا ازخاک خیابان های شخم زده دهلران کمتر اذیت شوند . حال باید ماند که روزه سکوت شورای شهر چه زمانی افطار می شود ؟

بیشتر بخوانید:
از وضعیت نامناسب خدمات شهری تا شهردار پروازی دهلران
ضرورت توجه مسئولان به سلامت مردم / کشتارگاه غیر بهداشتی دام شهرداری دهلران را دریابید !

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.