شهرستان دهلران در تولید کلزا رتبه سوم کشور را دارد
26 مهر 1401 - 9:25
بازدید 162
3
فرماندار ویژه دهلران؛ فرماندار ویژه دهلران گفت:شهرستان دهلران در تولید کلزا رتبه سوم کشور را دارد و در تولید گندم این شهرستان برند کشوری است علی رغم این همه مزیت ها نیاز است به امکانات رفاه شهری ، ورزشی و گردشگری دهلران بیش از پیش توجه شود.
منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان: لطیف صادقی در نشست شورای اداری دهلران با حضور بازرس کل استان ایلام بود اظهار داشت : شهرستان دهلران در کلزا رتبه سوم کشور را دارد و در تولید گندم این شهرستان برند کشوری است علی رغم این همه مزیت ها نیاز است به امکانات رفاه شهری ، ورزشی و گردشگری دهلران بیش از پیش توجه شود.

وی به وسعت مرزی دهلران اشاره کرد و گفت : مرز هم فرصت و هم تهدید است که تهدیدات آن را در دفاع مقدس دیدیم و با جانفشانی ملت تهدید به فرصت تبدیل شد و نیاز است توجه به مرزها به لحاظ امکانات و تجهیزات بیشتر شود.

فرماندار ویژه دهلران تصریح کرد :راه اندازی کارخانه سیمان ، گشایش مرز چیلات ، تسریع در تکمیل پروژه های راه و تعیین تکلیف اراضی طایفه کاید خورده از مهمترین موضوعات در این شهرستان هستند.

وی به سرمایه گذاری در مرز و تکمیل جاده و زیرساخت های مرز چیلات اشاره کرد و یادآور شد: نیاز است استان و وزارت خارجه برای گشایش چیلات و مراودات مرزی آن بیش از پیش اقدام کنند.

فرماندار ویژه دهلران به لزوم چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک و مهران تاکید کرد و از اقدامات اخیر راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای در این مسیرها تقدیر کرد و خواستار تسریع در عملیات اجرایی چهاربانده کردن دهلران به اندیمشک و مهران شد.

صادقی در بحث تخصیص ها و اعتبارات خواستار توجه ویژه به دهلران شد و افزود: وی به سرمایه گذاری های کلان در نفت و گاز و سایر حوزه ها در این شهرستان هم اشاره کرد و گفت: بکارگیری نیروها و پیمانکاران بومی در راستای اشتغال باید در اولویت شرکت ها قرار گیرد.

فرماندار ویژه دهلران به گرمای بالای شهرستان در تابستان اشاره کرد و خواستار استقرار پست ثابت برق در دهلران شد و گفت: تصفیه خانه آب ، تکمیل شبکه فاضلاب و توجه به عمران شهری و مبلمان شهری دهلران ضرورت دارد.

بازرس کل استان ایلام نیز در این جلسه  گفت : مدیران همیشه باید در مقام پاسخگویی باشند، منابع و امکانات را مدیریت و دنبال راه حل جدید باشند و منابع و امکانات را بطور همزمان شناسایی کنند.

مهدی اصلانی اظهار داشت: : سیاست های سازمان بازرسی بر مبنای نظارت پیشگیرانه است ، به مدیران برای موفقیت در جهت کسب رضایت مردم کمک و با کم کاری مدیران و ترک فعل آنها برخورد می کنیم.

وی ادامه داد : سیاست سازمان بازرسی نظارت پیشگیرانه و کمک به مدیران برای جلب رضایت مردم و برخورد با کم کاری و ترک فعل مدیران است و مدیران نباید دچار روزمرگی شوند.

بازرس کل استان ایلام بحث تمرکز بر بازرسی های مسئله محور اشاره کرد ؛ گفت : مدیران از نظرات افراد صاحب نظر برای پیشبرد امور استفاده کنند ، مردم را در پیشبرد امور سهیم کنند ، مردمی سازی دولت و مشارکت آنها در امور را به جد مد نظر داشته و برنامه های خود قرار دهند.

اصلانی افزود: اصلانی افزود: باید فرهنگ قانون مداری ، انتقاد پذیری و نظارت پذیری را تقویت کنیم ، چراکه این مهم در کاهش بروز فساد بسیار تأثیرگذار است.

وی نظارت الکترونیک بر دستگاه های اجرایی را از دیگر مباحث دیگر عنوان کرد و گفت: همه دستگاه ها باید عملکردها ، قوانین ، مقررات ، قراردادها و صورت وضعیت ها را در سامانه درج کنند و شفافیت مد نظر قرار دهند.

بازرس کل استان گفت: در کنار رویکرد نظارت پیشگیرانه و به هنگام و همین طور حمایت از مدیران پاکدست و انقلابی و با رویکرد برنامه ریزی مسئله محور رویکرد مبارزه با فساد در دستور کار قرار دارد .

وی تصریح کرد : این سازمان با کمک مردم و مردمی سازی بحث نظارت و بازرسی را انجام می دهد و نتایج خوبی نیز از این رویه دریافت کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.