اجتماعی
| 2 سال قبل

بارش های پاییزی در کردستان تا سه‌شنبه ادامه دارد

به گزارش گفتمان: علی پناهی اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی به استان که از شب گذشته آغاز شد بارش‌هایی در مناطق مختلف این استان ثبت شده که میزبان بارش در مریوان ۲۰ میلیمتر، بانه ۱۰ میلیمتر، زرینه ۹ میلیمتر، هزارکانیان ۶ میلیمتر، سنندج چهارمیلیمتر، بیجار چهارمیلیمتر، سقز ۲ میلیمتر و قروه و کامیاران هرکدام یک میلیمتر ثبت شده است.

وی افزود: در ایستگاه های اقلیمی نیز حاجی ممدان ۱۴ میلیمتر، آویهنگ ۱۲ میلیمتر، سلین ۱۲ میلیمتر، سروآباد ۹ میلیمتر، بهارستان، دهگلان، نساره و موچش هرکدام سه میلیمتر، قاملو و بابارشانی هرکدام ۲ میلیمتر و گل تپه و یاسوکند هرکدام یک ملیمتر بارش ثبت شده است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان یادآور شد: این سامانه بارشی تا فردا بصورت پراکنده در استان فعال است وصبح روز دوشنبه هوا تقریبا پایدار خواهد بود اما از بعدازظهر دوشنبه تا روز سه‌شنبه بارش پراکنده و رگباری در استان خواهیم داشت.

وی همچنین به وضعیت دمایی هوا اشاره کرد و گفت: از امروز دمای هوا روند کاهشی به خود می گیرد اما براساس پیش بینی‌های انجام شده صبح روز دوشنبه بیشترین کاهش دما را خواهیم داشت.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته زرینه و بهارستان با ۷۵ درجه سانتیگراد کمترین دما را داشته و بیشترین دما نیز مربوط به سلین با ۳۱ درجه سانتیگراد بوده است، ضمن اینکه دمای هوای سنندج بین ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.