۵۰۰ کالای غیراستاندارد امسال از بازارهای استان کرمانشاه شناسایی شد
01 آبان 1401 - 10:51
بازدید 68
5
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام اینکه در ۶ ماه اول امسال بیش از هفت هزار و ۸۰۰ بار بازرسی از واحدهای صنفی استان کرمانشاه توسط کارشناسان این اداره کل انجام گرفت، گفت: در این بازرسی ها ۵۰۰ مورد کالای غیر استاندارد شناسایی شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: « مهدی حسین پور» روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی استاندارد در سرسرای اداره کل استاندارد استان کرمانشاه؛ با اشاره به برنامه های تحول آفرین سازمان استاندارد ایران در دولت سیزدهم، افزود: برنامه های راهبردهای این سازمان در دولت مردمی در پنج محور اصلی و در قالب ۲۲ هدف تهیه شده است.

وی یکی از رویکردهای سازمان استاندارد را ارتباط بیشتر با دانشگاه ها و تمرکز بر علم پژوهی متناسب با نیاز روز بازار عنوان کرد و گفت: از دیگر برنامه های جدید این سازمان ورود استاندارد به حوزه خدمات مانند خدمات پس از فروش خودرو، خدمات پس از فروش لوازم خانگی، گردشگری،  آموزش و دیگر خدماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی پور همچنین یکی دیگر از رویکردهای جدید سازمان استاندارد را ورود به مسائل اجتماعی مانند نرخ خوشبختی؛ براساس شاخص های همچون امنیت، بهداشت، آموزش و امید به زندگی اعلام کرد و افزود: اداره استاندارد به حوزه های مانند کیفیت و مرغوبیت سلامت مواد غذایی مانند مواد غذایی کشاورزی از مزرعه تا سفره و همچنین مواد غذایی صنعتی از کارخانه تا سفره با جدیت دنبال می کند، به این ترتیب که از بدو تولید چه بر محصولات مزارع و چه بر کالا کارخانجات از نظر سلامت، کیفیت و مرغوبیت غذایی نظارت جدی به عمل آورد، تا در بازار با مشکل کمتری مواجهه شویم.

حسین پور در ادامه همچنین به تفاهم نامه های اداره کل استاندارد کرمانشاه با دانشگاه های استان در راستای بهره گیری از شاخص های علمی در خصوص استانداردسازی اقلام و کالاها اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای این حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان واقعی است نه سوری و کاذب.

۲ هزار و ۶۹۰ مورد بازرسی طرح طاها در بازار استان کرمانشاه انجام شده است

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وظیفه اصلی این اداره کل، نظارت بر کیفیت کالاها است نه قیمت آنها، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۶۹۰ مورد بازرسی در قالب طرح طاها در استان کرمانشاه انجام گرفته است

طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) سازمان ملی استاندارد با بازرسی و نمونه‌برداری از کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری از بازار، کیفیت محصولات را نه فقط در واحدهای تولیدی بلکه با خرید نمونه از بازار کنترل و یکنواختی آن را مورد آزمون و ارزیابی قرار می‌دهد.

حسین پور در ادامه کالاها را از نظر استاندارد به ۲ نوع تقسیم کرد، یکی کالاهایی که علامت استاندارد برای آنها در بخش تولید و عرضه و توزیع اجباری است و محصولات و اقلامی که اجباری برای داشتن علامت استاندارد ندارند.

استاندارد ۴۱۷ آسانسور در سطح استان کرمانشاه تایید شد

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود یکی از حوزه های اصلی وظایف اداره استاندارد را نظارت بر اندازه و  اوزان کالاها عنوان کرد و گفت: براین اساس از ابتدای سال تاکنون در حوزه اندازه سنجی و اوزان استان کرمانشاه جایگاه سوم کشور را کسب کرده و در ۶ ماهه اول امسال در بخش اوزان سنگین، ۲۵۰ جایگاه باسکول و در حوزه اوزان سبک  هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از ترازو اقدام شده و از شهروندان می خواهیم جایی که فکر می کنند، فروشگاه و یا مغازه ای کم فروشی می کند را معرفی کنند.

حسین پور همچنین از بازرسی و استاندارد سازی هر ۶ ماه یک بار کل نازل ها و جایگاه های سوخت استان اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون برای ۴۱۷ دستگاه آسانسور در استان تاییدیه استاندارد صادر شده و  بیش از ۲ هزار و ۷۷۵ سیلندر گاز غیر استاندارد نیز معدوم یا استاندارد سازی شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.