آنفلوآنزا ظرفیت بیمارستان کودکان ابوذر اهواز را پر کرد
02 آبان 1401 - 14:49
بازدید 100
5
مدیر بیمارستان کودکان ابوذر اهواز با بیان اینکه هم اکنون ۲۷۰ کودک در این مرکز درمانی بستری هستند گفت: تعداد مراجعه کودکان مبتلا به آنفلوآنزای فصلی نسبت به ماه های گذشته بسیار زیاد بوده و ظرفیت بستری این بیمارستان تکمیل شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر ندا فضل علی زاده اظهار داشت: با توجه به افزایش مراجعین و با هماهنگی معاونت درمان یک فضای پشتیبان با تمام امکانات برای اورژانس بیمارستان ابوذر فعال شده تا خدمات بهتری به بیماران ارائه شود.
وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۱ بیمار کرونایی به این بیمارستان مراجعه کردند که ۲ نفر از آنها محتمل و ۹ نفر دیگر مشکوک بودند افزود: آمار بستری بیماران کرونایی در این بیمارستان نسبت به گذشته کاهش یافته و در چند روز اخیر معمولا روزانه یک بیمار قطعی داشته ایم. بیماران محتمل ایزوله بوده و در آی سی یو بسر می برند.
مدیر بیمارستان کودکان ابوذر اهواز ضمن درخواست از مردم برای جدی گرفتن بیماری آنفلوآنزا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی گفت: اکنون تخت های این بیمارستان کاملا پُر و مریض ها در اورژانس منتظر تخت هستند.
وی با بیان اینکه کمبودی از لحاظ سرم وجود ندارد افزود: موضوع کمبود سرم، کشوری است ولی ما این موضوع را مدیریت کرده و از قبل سرم مورد نیاز تامین شده است.
فضل علی زاده بیمارستان ابوذر را تنها مرکز فوق تخصصی در جنوب غرب کشور معرفی کرد که از استان های هم جوار نیز پذیرش بیمار دارد و گفت: هر ساله این پیک را تجربه می کنیم ولی امسال شدیدتر است و تقریبا تمام خانواده ها درگیر آنفلوآنزا هستند. در حال حاضر بخش زیادی از تست های کرونا منفی بوده و بیشتر آنفلوآنزای فصلی است.
وی با اشاره به اینکه کودکان همچون زنان باردار و افراد سالمند جزو جامعه پرخطر هستند افزود: با هماهنگی ستاد رها ورودی های بیمارستان ابوذر کنترل شده و برخی از بیماران به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند تا بیمارستان ابوذر بتواند پاسخگوی مراجعه آزاد مردم باشد همچنین با ۱۱۵ برای انتقال سریع بیماران هماهنگ شده است.
مدیر بیمارستان ابوذر اهواز گفت: بیمارستان های دیگر از هفته گذشته در کنار ما فعال شده اند ضمن اینکه متخصص اطفال به درمانگاه این بیمارستان اضافه شده تا بار مراجعه از اورژانس کم و بیماران سرپایی در کلینیک درمان شوند.
وی با بیان اینکه حتی یک تخت خالی هم در بیمارستان ابوذر نمی گذاریم و سعی مان خدمات رسانی به بیماران است افزود: بیماران بنا به نوع بیماری بستری شده و آنهایی که می توانند در کنار هم در یک اتاق باشند جابه جا شده اند تا تعدادی تخت در بخش ها آزاد شده و مریض های بستری راحت تر به بخش منتقل شوند.
فضل علی زاده گفت: با توجه به اینکه بیمارستان ابوذر سانتر جراحی اطفال است تعداد ۴۰ تخت به بیماران جراحی اختصاص داده شده که همگی پُر هستند همچنین ظرفیت ۳۵ تخت اورژانس بیمارستان تکمیل است.
وی افزود: در اورژانس بیمارستان ابوذر تعدادی مریض منتظر بستری است ضمن اینکه در اورژانس ۳۵ تخت فعال وجود دارد.
مدیر بیمارستان ابوذر اهواز گفت: امسال به گفته اعضای هیات علمی دانشگاه پیک بیماری آنفلوآنزا شدیدتر شده و پیش بینی می شود این پیک تا آذر یا دی ماه ادامه داشته باشد.

وی علت افزایش بیماری آنفلوآنزا در خوزستان را تغییر فصل، بازگشایی مدارس، عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و شرایط آب و هوایی مرطوب این استان اعلام کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.