تعطیلی پنجشنبه‌ها اقتصاد گردشگری کرمانشاه را رونق می‌دهد
08 آبان 1401 - 10:51
بازدید 92
5
سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تعطیلی پنجشنبه‌ها به عنوان موتور محرک گردشگری استان عمل می‌کند، گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها سفرهای درون استانی و اقتصاد این حوزه را رونق می‌دهد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «محمدرضا سهیلی» اظهار داشت: برای مانایی گردشگری باید مسیرهای گردشگری را فعال کنیم و در عین حال شرایط لازم را برای تفریحات خانواده ها هم فراهم نماییم.

وی با اشاره به پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها توسط فرماندار کرمانشاه، گفت: استاندار کرمانشاه هم در ستاد سفر از پیگیری برای تصویب این پیشنهاد خبر داد و امیدواریم با تعطیلی پنجشنبه ها شاهد رشد و رونق گردشگری در استان باشیم.

سهیلی تعطیلی پنجشنبه ها را کمک به صمیمیت فضای خانواده ها دانست و گفت: با تصویب این پیشنهاد این فرصت را به خانواده ها می دهیم تا ۲ روز در کنار یکدیگر باشند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در گردشگری، رونق اقتصادی در سفرهای درون استانی است، افزود: جمعیت و ظرفیت بسیار خوبی در استان کرمانشاه وجود دارد که با تعطیلی پنجشنبه ها قطعا شاهد رونق اقتصادی در حوزه گردشگری استان نیز خواهیم بود.

۲۰۰ میلیارد تومان برای رونق گردشگری استان اختصاص یافت

وی در خصوص اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور هم گفت: با جلساتی که قبل از سفر با ریاست معاون اجرایی رییس جمهور تشکیل شد اعتبارات سفر از ۱۳۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و این در حالی است که تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ با رشدی ۱۱ برابری نسبت به سال گذشته از ۱۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

سهیلی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان از محل بند ب تبصره ۱۶ برای صنایع دستی استان خبر داد و افزود: از محل اعتبارات استانی و مصوبات سفر پروژه های بسیار خوبی را آغاز کردیم و در برنامه داریم بطوریکه سامان دهی سایت های بیستون، طاق بستان و آناهیتا و تکایا هم جزو برنامه های اصلی ما است.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی، ۲ هزار و ۲۰۰ اثر به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت و آبشار پیران از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.