اجتماعی
| 2 سال قبل

جسد ۲ غریق جوان در اسلام‌آبادغرب پیدا شد

به گزارش گفتمان: «محمودرضا شهلایی» عصر دوشنبه در توضیح نحوه چگونگی غرق شدن این ۲ مرد گفت: این ۲ جوان ۳۸ و ۴۵ ساله  شامگاه جمعه هفته گذشته با سوار شدن به قایق پدالی به قصد ماهیگیری وارد دریاچه سد شیان شده و پس از آن به دلیل واژگونی قایق ناپدید شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اضافه کرد: پس از اطلاع نگهبان سد از ناپدید شدن این افراد، مراتب به مدیریت حراست شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اعلام شد و بلافاصله اقدامات قضایی و انتظامی انجام سپس عملیات جستجو در محل آغاز شد.

شهلایی در ادامه با اظهار تاسف از وقوع چنین اتفاقات تلخ و دردناکی از همه افراد خواست از مراجعه و شنا کردن در آب سدها، کانال های آبیاری و رودخانه‌ها که علائم هشدار دهنده این شرکت نصب شده، جدا خودداری کنند.

وی همچنین برای پیشگیری از غرق شدگی به افراد توصیه کرد: با فنون اولیه شنا آشنا شوند، همچنین  از شنا در مکان های ممنوعه و محیط‌های فاقد نجات غریق پرهیز کنند و از شوخی‌های خطرناک هنگام شنا و بیش از حد فرض کردن توانایی خود در شنا کردن خودداری کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۷۷۰ کیلومتر رودخانه و ۱۲ سد در حال بهره برداری دارد.

اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه آمار متوفیان براثر غرق شدگی در سال ۱۴۰۰ در استان را ۲۴ نفر شامل سه زن و ۲۱ مرد اعلام کرد.

در سال ۱۴۰۱ نیز تاکنون ۲ تن بر اثر غرق شدگی در آبهای استان جان خود را از دست داده اند.

اسلام آباد غرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

بیشتر بخوانید:
مفقود شدن ۲ مرد در دریاچه “سد شیان”/ جست‌وجوها ادامه دارد