اجتماعی
| 2 سال قبل

سه محکوم به قصاص در کردستان با کمک صلح‌یاران از مجازات نجات یافتند

به گزارش گفتمان: بهادر اسدی عصر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه استانی ویژه صلح و سازش در پرونده های قتل عمد در سنندج بر اهتمام جدی صلح یاران برای اخذ رضایت از اولیای دم تاکید کرد و اظهار داشت: صلح یاران از حمایت های لازم دادگستری برخوردار هستند و ضروری است افراد سرشناس در این حوزه با استفاده از نفوذ خود در میان مردم از این ظرفیت معنوی در جهت صلح و سازش بهره گیرند.

وی افزود: در حال حاضر ۵۲ محکوم قطعی به قصاص نفس در استان وجود دارد که امیدواریم با تلاش ها، اهتمام جدی و مسوولیت پذیری صلح یاران و با تاکید بر اولویت نوبت اجرای حکم این پرونده ها در جهت اخذ رضایت از اولیای دم نتایج مطلوبی به دست بیاوریم.

معاون توسعه حل اختلاف کردستان اضافه کرد: این معاونت در راستای تاکیدهای قرآن کریم و انبیای الهی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، اقدامات موثری انجام داده است و این اقدامات با جدیت ادامه دارد.

اسدی بر لزوم انعکاس خبری و رسانه ای اقدامات و تلاشهای موثر صلح یاران در رسانه‌های جمعی و صداوسیما تاکید کرد و گفت: ارتقای روحیه گذشت و برادری میان مردم نهادینه شدن اخلاق و معنویت را در جامعه بدنبال دارد.

در این جلسه نمایندگان صلح یاران استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات و مشکلات خود در راستای ترویج صلح و سازش در جامعه پرداختند و مصوباتی به تصویب رسید.