گردشگری
| 2 سال قبل

احداث ۱۱۰ غرفه صنایع دستی در مرز مهران

به گزارش گفتمان: فرزاد شریفی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: صنعت گردشگری در استان ایلام از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که در همین راستا تلاش می شود با حمایت های لازم از سوی سایر دستگاه های اجرایی و مردم، در زمینه معرفی و گسترش میراث فرهنگی و آثار تاریخی استان بیشتر از گذشته اقدام شود.

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام در ایام اربعین به منظور توسعه بخش گردشگری اقداماتی از قبیل توزیع کتابچه راهنمای گردشگری به سه زبان و کتابچه های فرصت سرمایه گذاری بین زائران، احداث ۱۱۰ غرفه صنایع دستی در مرز مهران و احداث یک زائر سرا به وسعت ۲٫۵ هکتار در دست اقدام است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از احداث موزه باستان شناسی در دره شهر و افتتاح آن تا دهه فجر خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات انجام شده در بخش گردشگری می توان به احداث راه دسترسی به درختان بان سرو در چوار، آغاز عملیات نمای بازارچه صنایع دستی ایلام به شکل سنتی، بازسازی مسیر دسترسی به قلعه شیخ ماکو، احداث موزه باستان شناسی در دره شهر‌ و افتتاح آن تا دهه فجر و کلنگ زنی هتل چهار ستاره شهر ایلام اشاره کرد.

وی با اشاره به این که صنعت گردشگری صنعت گسترده ای است که تاثیر بسزایی بر بهره وری، درآمد زایی، اشتغال، رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی دارد گفت: سرمایه گذاری در این صنعت دارای آثار و برکات اقتصادی_اجتماعی بسیاری است.

شریفی گفت: با توجه به اهمیت گردشگری و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور، لزوم توجه به این صنعت و‌ تلاش برای توسعه آن امری ضروری در هر منطقه محسوب می شود.