استان ها
| 4 سال قبل

مدیرکل ورزش همدان: رسانه‌ها با نگاه واقع‌بینانه نقد کنند

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با تاکید بر اینکه همواره پاسخگوی هرگونه ابهام حتی از دوره‌های مدیریتی گذشته بوده‌ایم از رسانه‌ها خواست با نگاه واقع‌بینانه اقدام به نقد این حوزه داشته باشند.

به گزارش گفتمان زاگرس:محسن جهانشیر اظهار داشت: در هفته‌های گذشته یکی از رسانه‌ها اقدام به شرح ادعاهایی کرده است که واقعیت این چنین نبوده و موضوع نیز در حال پیگیری است.

وی در خصوص پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان به یکی از سازمان‌های مردم نهاد بیان کرد: سال ۹۷ وزارت ورزش و جوانان برای ارزیابی سازمان‌های مردم نهاد ۸۰۰ میلیون تومان بودجه را مصوب کرد اما اجرایی نشد.

جهانشیر خاطرنشان کرد: سال گذشته از آنجا که همدان به عنوان دبیرخانه فضای مجازی سمن‌های جوان کشور برگزیده و این طرح نیز به همدان ابلاغ شد و براین اساس طبق تفاهم نامه صورت گرفته نسبت به ارزیابی عملکرد سازمان‌های مردم نهاد اقدام شد.

وی بیان کرد: این طرح توسط یکی از سمن‌ها که پیشتر از سوی وزارت ورزش و جوانان تایید شده است، از سال قبل اجرایی شد و به دلیل شیوع کرونا تا مردادماه امسال به طول انجامید اما تکمیل و اجرا شد.

مدیرکل ورزش وجوانان همدان افزود: این طرح ملی و مصوبه وزارت ورزش و جوانان کشور است و قرار است رونمایی از آن توسط معاون وزیر و استاندار همدان به زودی انجام شود.

وی اضافه کرد: اعتبار این طرح نیز از منابع ملی تامین شده است و ارتباطی به بودجه استانی ندارد و دیوان محاسبات نیز تنها بر نحوه اجرا توضیح خواسته است که با هماهنگی وزارت ورزش در حال پیگیری موضوع هستیم.

جهانشیر یادآور شد: استان همدان تنها مجری طرح بوده و به زودی نیز رونمایی را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص شناسه سمن‌ها گفت: الزام در اخذ شناسه از سوی سمن‌ها از نیمه دوم سال گذشته ابلاغ شد و تاکنون نیز ۶۰ سمن کد شناسه اخذ کرده‌اند و مابقی نیز در دست اقدام است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با تاکید بر اینکه همه ساله دستگاه‌های نظارتی از جمله بازرسی و دیوان محاسبات در جریان اسناد مالی ورزش و جوانان استان قرار می‌گیرند، گفت: اگر ابهام در این زمینه وجود داشته باشد مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی پرداخت ۸۴ درصد از اعتبارات فصل پنجم به هیات فوتبال را به دستور استاندار وقت در سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: این اعتبار صرف خرید امتیاز تیم پاس شد.

جهانشیر با بیان اینکه اختصاص بودجه به هیات‌های ورزشی در قالب تفاهم نامه انجام می‌شود، گفت: هیات‌هایی که بیشترین فعالیت را با حجم برنامه گسترده در تجهزات، حضور در مسابقات، میزبانی و سایر اقدام‌ها داشته‌اند، مورد حمایت بیشتر بوده‌اند.

در هفته های اخیر یکی از پایگاه های خبری همدان مسایل مالی دستگاه ورزش این استان را با تشریح مواردی زیرسوال برده بود.

ایرنا