اجتماعی
| 4 سال قبل

معاون استاندار کردستان: دست دلالان از زمین شهرک‌های صنعتی کوتاه می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: با توجه سو استفاده برخی افراد از خرید و فروش اراضی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان باید تدبیری اندیشید تا دست دلالان از این اراضی کوتاه شود.


به گزارش گفتمان زاگرس:خالد جعفری روز سه‌شنبه در کارگروه رفع موانع تولید کردستان اظهار داشت: زمین شهرک‌های صنعتی متعلق به مردم بوده و باید در راستای اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی که تولید است و همچنین مطابق با طرح تعیین شده برای آن مورد استفاده‌ قرار گیرد. 
وی افزود: زمینی که در شهرک صنعتی به متقاضی بر اساس طرح تعیین شده واگذار می‌شود باید در همان راستا و برای تولید فعال شود.
جعفری با تاکید بر اینکه از واحدهای تولیدی به جد حمایت می‌شود اضافه کرد: از سواستفاده برخی از واحدها نمی‌توان گذشت و در این راستا کمیته‌ای برای برخورد با تخلفات راه‌اندازی شده است.
وی یادآور شد: تصمیمات و مصوبات این کارگروه مبنای کار دستگاه‌های دیگر است و اجرا نکردن مصوبات پیگرد قانونی دارد.
 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این کارگروه اظهار داشت: کسانی ٢٠ سال پیش از شرکت شهرک‌ها به متراژ زیاد زمین تحویل گرفته و دیوارکشی کرده‌اند اما قدمی برای تولید برنداشته‌اند و امروز هم می‌خواهد این زمین را به چند برابر قیمت زمان تحویل گرفتن به فروش برسانند. 
محمد دره‌وزمی افزود: دفاع از تولید نباید فضایی ایجاد کند چنین افرادی سواستفاده کنند چراکه که این رفتار آنها مانع تولید است. 
وی تاکید کرد: از کسی که تولیدکننده واقعی است و برای اشتغال یک نفر هم اقدام کرده هیچ محدودیتی در حمایت نمی‌شناسیم. 
دره‌وزمی در مورد یکی از موضاعات مطرح شده در کارگروه خواستار شد در مورد یک واحد تولیدی تا زمانیکه راهکاری قانونی برای حل مشکل پیدا می‌شود در اقدام اجرایی تاخیر صورت گیرد. 
وی گفت: از ۳۱ تیر تاکنون تسهیلات کمک به واحدهای آسیب دیده از کرونا یک ریال پرداخت نشده است ولی بانک‌ها قول داده‌اند از فردا روند پرداخت تسهیلات از سر گرفته شود. 

احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان هم گفت: نسبت به فسخ قرارداد زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی کردستان برای کمک به تولید و  اقدام شده است. 
تصمیم به ارسال مشکل مالیاتی هتل شادی سنندج به کارگروه مرکزی رفع موانع تولید و درخواست از اداره کل امور مالیاتی کردستان برای بررسی دقیق و مجدد وضعیت مالیاتی هتل شادی  برای حذف مالیاتی که این هتل مدعی است در اثر یک اشتباه حسابداری خود هتل برای تسهیلات دریافتی آنها منظور شده است برخی از مصوبات و تصمیمات این جلسه کارگروه رفع موانع تولید بود. 
حمایت از توسعه هتل شادی و پیگیری مساعدت‌های لازم برای توسعه و حل امور زیرساختی همچون فاضلاب آن، تقسیط بدهی‌های مالیاتی یک واحد تولیدی از دیگر تصمیمات این کارگروه بود.

ایرنا