تحلیل داده های آماری بیانگر شتاب جمعیت استان ایلام به سمت پیری است
17 آبان 1401 - 10:37
بازدید 91
3
استاندار ایلام: استاندار ایلام گفت: نرخ موالید استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ درصد کاهش یافته است و جمعیت استان به سمت پیری می رود که باید جامعه به سمت جوان سازی سوق داده شود.
منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان: حسن بهرام نیا در نشست وقایع حیاتی استان ایلام، اظهار داشت: باید در قالب سیستم‌های انگیزشی از جمله ارائه تسهیلات فرزند آوری، جامعه به سمت جوانی حرکت کند.

وی افزود: داشتن برنامه ریزی افزایش نرخ زاد و ولد برای کوچکترین واحد جامعه یعتی خانواده در مناطق روستایی تا شهرهای بزرگ یکی از الزامات مدیران و برنامه ریزان است.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مولفه های برنامه ریزی داده های جمعیتی است، یاداور شد: بهترین مرجع برنامه ریزی برای جامعه و استان داده های جمعیتی و وقایع حیاتی ثبت احوال است.

وی ادامه داد: تحلیل داده های آماری بیانگر شتاب جمعیت استان به سمت پیری است و باید با فرهنگ سازی توسط خود مردم و مسولان در جهت تغییر سبک زندگی، آنها را به سمت فرزند آوری تشویق کنند.

بهرام نیا اضافه کرد: کشورهای اروپایی با اعطای امتیازات و فراهم ساختن شرایط، کسری جمعیت خود را با پذیرش مهاجران از سایر ملل به جبران می کنند.

وی در خصوص مرگ و میرها هم توضیح داد: یک بخشی از تعداد فوتی ها به علت شیوع ویروس کرونا و بخشی از آن نیز مربوط به مقوله امید به زندگی است که البته طبق آمار، امید به زندگی در سطح جامعه به بیش از ۷۰ سال می رسد که نشان از ارتقای بهداشت و سلامت جامعه ما دارد.

وی در خصوص صدور کارت هوشمند نیز تاکید کرد: باید برای اگاه ساری افرادی که هنوز جهت دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام نکرده اند از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی تبلیغات و اطلاع رسانی شود چرا که افراد فاقد کارت ملی هوشمند از هر گونه خدمات دولتی محروم می شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.