باید با رعایت اصول استانداردها جاده‌کشی انجام شود
22 آبان 1401 - 19:02
بازدید 65
2
استاندار ایلام: استاندار ایلام گفت: نقاط حادثه‌خیز در حوزه راه‌های ارتباطی این استان با هدف ایمن‌سازی و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای شناسایی و ساماندهی شود.
منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان: حسن بهرام‌نیا در نشست شورای راهبردی تصادفات و کمیسیون ایمنی راه‌های استان ایلام اظهار داشت: وضعیت آنتن‌دهی در برخی نقاط استان ضعیف است، مسوولان ذی ربط هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل آنتن‌دهی در نقاط کور استان اقدام کنند.

وی افزود: معاونت امور عمرانی استانداری ایلام نشستی را با هماهنگی فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار و در یک بازه زمانی تعیین شده نقاط آنتن‌دهی کور را مشخص و به طور مشترک تمامی نقاط کور راه‌های اصلی و شریانی استان را مطالعه و به استانداری ایلام اعلام کند.

استاندار ایلام تاکید کرد: پس از ارائه حاصل این مطالعات، مسوولان شرکت زیرساخت و مخابرات استان موظف هستند پیگیر ایجاد و احداث سایت‌های تقویت آنتن در جاده‌های اصلی و شریانی استان باشند و در این خصوص نباید هیچ نقطه کوری در راه‌های استان داشته باشیم.

بهرام‌نیا با بیان اینکه هر چیزی که به ایمنی راه‌های استان کمک کند باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان باید یک برنامه راهبردی برای حذف نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصلی و فرعی استان ارایه دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید با رعایت اصول استانداردها جاده‌کشی انجام شود، اضافه کرد: برخی از محورهای چهار خطه شده استان هم‌حادثه خیز است، در واقع هدف از چهارخطه شدن جاده‌های ارتباطی این است‌ که پیج‌های خطرناک حذف شود، دلیل این‌کار عدم رعایت اصول مهندسی در اجرای این کار بوده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در حوزه راه که به آن توجه شود، بحث مرتفع شدن نقاط حادثه‌خیز است، گفت: نقاط حادثه‌خیز در حوزه راه‌های ارتباطی این استان باید با هدف ایمن سازی و جلوگیری از تصادفات جاده‌ای مرتفع شود.

بهرام‌نیا ادامه داد: ظرف مدت ۲ هفته آینده نقاط حادثه‌خیز محور سرابله – حمیل(تنگه قیر) توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و راه و شهرسازی استان بررسی و در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به رفع آن اقدام شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.