استاندار کرمانشاه: خام فروشی ظلم به تولید و اشتغال استان است
01 آذر 1401 - 11:43
بازدید 64
2
استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت و منابع ارزشمند استان در حوزه های مختلف مانند کشاورزی، معدن و منابع طبیعی؛ خام فروشی را ظلم آشکار به تولید و اشتغال استان دانست.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «بهمن امیری مقدم» در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان که در سراسری شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه با حضور مدیران و فعالان اقتصادی برگزار شد؛ گفت: تولید کننده و کارآفرین در فرهنگ اسلامی از جایگاه بسیار والایی برخوردار است و این افراد همیشه مورد تکریم و تجلیل بزرگان دین مبین اسلام گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از منابع بسیار عظیم و ارزشمندی در حوزه‌های مختلف برخوردار است، اولویت اصلی مدیریت استان را تسهیلگری در مسیر راه اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری در حوزه های مختلف کشاورزی و معدنی و طبیعی عنوان کرد.

امیری مقدم بر حمایت ویژه از تولید کنندگان تاکید کرد و گفت: باید هرگونه مانع در مسیر تولیدکنندگان و کارآفرینان در این استان برداشته شود و عرصه برای کار و فعالیت جهادی و میدانی فراهم شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در همه عرصه ها باید قانون ملاک تصمیم گیری ها باشد؛ گفت: هر کارشناس و مدیری که به جای عمل قانون به دنبال اعمال سلیقه ها و نظرات شخصی باشد یک مانع جدی در مسیر تولید و اشتغال محسوب می شود، باید برداشته شود.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه افراد و جریاناتی که موضوع تحریم خرید برخی تولیدات داخلی را تبلیغ می‌کنند، دارند به کشور ظلم می کنند گفت: این ها به دنبال تعطیلی کارخانه‌ها، نابودی تولید و ظرفیت‌های اشتغال در کشور هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر جلوگیری از هرگونه خام فروشی در استان تاکید کرد و گفت: باید از این منابع ارزشمند در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال زایی برای جوانان کرمانشاهی استفاده شود.

در پایان این مراسم از کارآفرینان حوزههای مختلف استان کرمانشاه تجلیل شد.

براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری استان کرمانشاه که در بهار امسال ۱۵.۴ درصد بود در تابستان سال جاری به ۱۳.۶ درصد کاهش یافت. بر اساس آخرین آمار رسمی، استان کرمانشاه ۹۸ هزار بیکار دارد که از این تعداد ۳۸ هزار نفر معادل ۴۰ درصد دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.