اجتماعی
| 2 سال قبل

آقای استاندار ! تکلیف این مدیرکل را روشن کنید ماندنش هزینه زاست

گفتمان: رسم است انتصاب مدیر تابع شرایط وبا حصول مولفه هایی صورت می گیرد. یعنی تصمیم گیران منطبق با وضعیت و تخصص دستگاه از بین افراد کاربلد ،متخصص و توانمند که از بین دیگر افراد شاغل در دستگاه سر وگردنی بالاتر است نسبت به معرفی وی مبادرت می ورزد.

حال در کشور و استان ما این مولفه ها متغیرند ،به معنای دیگر به مولفه های پیش گفته شده نزدیکی سیاسی به جریان حاکم و در مناطق با بافت قبیله ای سهم مناطق نیز لحاظ می گردد.

صرفنظر از توانمندی ها و تلاش های استاندار ایلام که تمام مساعی خود را بر رفع مشکلات استان و تامین منافع آن معطوف داشته اند، باید گفت انتصاب برخی مدیرانش بجز بهره مندی از دو مولفه قومی و نزدیکی سیاسی به قدرت حاکم که آن هم به اثبات رسیده نیست ! از دیگر مولفه های مدیریتی هیچ بهره ای نبرده اند.

نتیجه بی بهرگی مدیران منصوب شده از مولفه های مدیریتی می شود رکود دستگاه ،عدم پیش‌برد برنامه ها و سردرگمی مردم و کارکنان که بطور مستقیم بشکل نارضایتی عمومی نمود می یابد.

برخی مدیران منصوب شده آنچنان از مولفه های مدیریتی بی بهره اند که یک واقعیت را در گزینش آنان به نمایش می گذارد و این واقعیت چیزی این گزاره نیست که دست دایره تصمیم گیر انتصابات آنچنان از مدیران قدرتمند خالی بوده است که صرفا بر تک مولفه ای بودن مدیر قانع و با شتاب و تعجیل آن را به دستگاه قالب ‌کرده اند ،این درحالیست در آن دستگاه نیروهای توانمندی در سطح معاون وزیر به حاشیه رانده شده اند.

جناب استاندار! رسم است که وقتی مدیری برکنار می شود ،مدیر تازه منصوب شده چنانچه از مدیر سابق قویتر نباشد حداقل می بایست در تراز مدیر قبلی باشد.

مع الاسف باید گفت اغلب مدیران منصوب شده در دستگاههای اداری آنچنان بی توجه به توانمندی هایشان انتخاب و منصوب شده اندکه حتی از مدیران قسمت ها و دوایر دستگاه ضعیف و بی تجربه ترند و اتفاقی آمدن حتی در نگاه خودشان موج می زند

با کمال احترامی که برای شما و مدیر کل منابع طبیعی استان قائل هستم، باید اعتراف کرد که این مدیر حتی به گرد پای مدیر سابق این دستگاه نمی رسد چه رسد به اینکه بخواهد سروگردنی از وی بالاتر باشد.

جناب استاندار! در انتصاب مدیرکل این دستگاه حساس آنچنان عجله به خرج دادید که تمامی مولفه های مدیریتی را صرفا پای رضایت یک نماینده قربانی کردید و حال دودش چشم دولت شما ،مردم و کارکنانش می رود!

مدیر دستگاه حساسی که هرگز در اتاقش نیست و بخش قابل توجهی از زمان را صرف رفت و آمد بین اداره و استان محل سکونت خانواده اش می کند ،به درد مدیریت انقلابی و جهادی که مدعی آن هستید نمی خورد !

مدیری که هنوز بدیهی ترین شرط مدیریت یعنی اسکان خانواده اش را در استان محل خدمتش رعایت نکند ،یعنی عرق این منطقه را ندارد، فردی که عرق ندارد ،تعصب ندارد وقتی تعصب نداشت یعنی در ارتقا ضریب های کیفی گام بر نمی دارد.

با احترام به این فرد و شخصیت حقیقی اش که اتفاقا انسان مأخوذ به حیا و شایسته تکریمی است اما از بعد حقوقی باید گفت انتصاب ایشان بعنوان مدیرکل منابع طبیعی استان از اساس اشتباه بود !

پس جناب استاندار! مدیرکل منابع طبیعی باید حائز شرایط و ویژگی هایی باشد که اصلا در ایم فرد نمودی ندارند ،پس تا دیر نشده و هزینه هایش اوج نگرفته است ،فردی با تجریه از بین همین دستگاه استانی که کم هم ندارد، مدیرکل را برگزینید ،بگذارید مدیرکل فعلی به جایی برود که دلش آنجاست!