متولیان حفظ سرمایه طبیعی همدان نسبت به تخریب الوند پاسخگو باشند
12 شهریور 1399 - 15:41
بازدید 139
4

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان گفت: متولیان حفظ سرمایه طبیعی همدان باید نسبت به تخریب و تغییر طبیعت کوهستان الوند پاسخگو باشند. به گزارش گفتمان زاگرس:رضوان سلماسی بعدازظهر چهارشنبه در صحن شورای شهر همدان با اشاره به ساخت‌وساز قانونی در حریم عمارت تاریخی نورمهال، گفت: حفظ عمارت نورمهال به‌عنوان یکی از آثار ارزشمند تاریخی، عزم ملی می‌طلبد. […]

پ
پ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان گفت: متولیان حفظ سرمایه طبیعی همدان باید نسبت به تخریب و تغییر طبیعت کوهستان الوند پاسخگو باشند.

به گزارش گفتمان زاگرس:رضوان سلماسی بعدازظهر چهارشنبه در صحن شورای شهر همدان با اشاره به ساخت‌وساز قانونی در حریم عمارت تاریخی نورمهال، گفت: حفظ عمارت نورمهال به‌عنوان یکی از آثار ارزشمند تاریخی، عزم ملی می‌طلبد.

سلماسی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته بین کمیته امداد و پیمانکار پروژه ساخت‌وساز در حریم نورمهال به‌رغم داشتن مجوز قانونی برای ادامه کار، با شهردار همدان همکاری داشته و روند کار را به طور موقت، متوقف کرده است

وی با توجه به درخواست مردم در راستای حفظ بناهای تاریخی به عنوان هویت شهر و در راستای تقویت گردشگری، تأکید کرد: متأسفانه روند کار طولانی شده که باید مورد پیگیری مجدد قرار گیرد.

سلماسی در ادامه با اشاره به انتقاد از تعریض بخشی از مسیر کوهنوردی از گنجنامه به دشت میشان، گفت: چندی پیش جمعی از فعالان اجتماعی، اقشار مختلف و مسئولان استان و شهر به دعوت شورای شهر در دشت میشان، کوهستان الوند به‌منظور بررسی وضعیت میراث طبیعی استان همدان، حاضر شدند تا صحت و سقم معضلات زیست‌محیطی وارد شده به این منطقه را از نزدیک شاهد باشند.

وی گفت: متولیان حفظ سرمایه طبیعی همدان باید نسبت به تخریب و تغییر طبیعت کوهستان الوند پاسخگو باشند؛ از این‌رو جمع‌بندی و ارائه گزارشی از پاسخ دستگاه‌های ذیربط را به زودی به صحن شورا ارائه خواهم داد و این مهم طی دعوت از مسئولان مربوطه، نهایی خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان همچنین شورای اجتماعی محلات را به عنوان برند فرهنگی یکی از دستاوردهای شورای پنجم برشمرد و اظهار کرد: در این حوزه برنامه‌ریزی‌های مناسبی در حال انجام است و جایگاه خود را در سطح جامعه پیدا کرده است.

سلماسی گفت: این طرح مردمی افزایش مشارکت اجتماعی شهروندان را به دنبال دارد و در چارچوب وظایف شورای شهر است.

وی اظهار کرد: در این شورا که مردم به صورت مستقیم در حوزه تصمیم‌سازی مدیریت‌شهری ورود پیدا می‌کنند، علاقه‌مندان قشرهای مختلف به عنوان نماینده اقشار حضور فعالانه دارند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه قوانین و آرای قضائی در حوزه قطع اشجار، بازدارنده نیست؛ گفت: از این‌رو انتظار می‌رود شعبه اختصاصی به‌منظور پیگیری جدی همراه با حساسیت‌های ویژه لحاظ شود زیرا این مهم هم بدون دریافت مجوز قانونی به نابودی باغ‌ها سرعت می‌بخشد.

مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.