اجتماعی
| 1 سال قبل

توضیحات مدیرعامل شرکت گاز لرستان در خصوص صدور قبض های غیرمتعارف

به گزارش گفتمان: طی ۲ روز گذشته در فضای مجازی ادعاهایی در خصوص صدور قبض های نامتعارف ( میلیونی ) برای برخی شهروندان لرستانی به ویژه هموطنان شهرهای ازنا و الیگودرز مطرح شده که واکنش هایی را در پی داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان گفت که قبوض نامتعارف گاز در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز موجب گلایه برخی شهروندان شده است و تا بررسی مجدد دستور توقف پرداخت گازبها در این شهرستان ها صادر شد.

“کرم گودرزی” مدیرعامل شرکت گاز لرستان عصر پنجشنبه با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف توسط مشترکان افزود: بر اساس آخرین آمار از میزان مصرف مشترکان استان تنها ۲ درصد مشترکان بد مصرف هستند و مابقی مشترکان نسبت به سال گذشته افزایش مصرف چندانی نداشته اند.

گودرزی با بیان اینکه قبوض مصرفی مشترکان گاز استان نیز همانند سایر نقاط کشور صادر شده است ادامه داد: این احتمال وجود دارد که چند خانواده در یک واحد مسکونی زندگی کنند و از یک کنتور گاز استفاده شود که در این صورت نیز بهای گاز بالا رفته و به صورت تصاعدی محاسبه شود.

بر اساس مصوبه ابلاغی هیات دولت، مصرف متعارف در پلکان اول تا سوم اقلیم سه به ترتیب، ۱۷۵، ۲۵۰ و ۳۲۵ مترمکعب به ازای هر واحد مسکونی در ماه است و محاسبه گازب‌های پلکان اول تا سوم بدون افزایش نسبت به قبل و مشابه سنوات گذشته می‌باشد.

پله‌های چهارم به بعد که با افزایش تعرفه روبرو خواهند شد، به این صورت است که پلکان ۴، ۵ و ۶ افزایش ۳۰ درصدی نسبت به تعرفه سال قبل، پلکان ۷، ۸، ۹ و ۱۰ افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته و پلکان ۱۱ و ۱۲ که بسیار پرمصرف هستند، به ترتیب، به ازاء هر مترمکعب تا ۶ هزار تومان محاسبه خواهد شد.

این افزایش تعرفه گازبها به‌ صورت پلکانی و تعرفه هر پله به‌ازای مازاد مصرف پله‌های قبلی محاسبه می‌شود، ضمن آن که این محاسبات از ۱۶ آذرماه به بعد اجرایی و تا پیش از آن، با همان نرخ مصوب قبلی محاسبه خواهد شد.