تمام راه‌های استان کرمانشاه باوجود بارش برف باز است
11 بهمن 1401 - 11:36
بازدید 74
2
معاون راهداری کرمانشاه: معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از باز بودن همه جاده‌های استان کرمانشاه در حال حاضر خبر داد و گفت: بیشترین بارش‌های شبانه‌روز گذشته در منطقه اورامانات استان گزارش شده که با تلاش نیروها و ماشین آلات راهداری همه محورها باز نگه داشته شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «علی سلیمی» از بازگشایی ۱۷ محور و راه روستایی ظرف ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: همچنین در این مدت در ۶ نقطه عملیات ریزش برداری صورت گرفته است.

وی در ادامه از برفروبی ۹۴۵ کیلومتر باند و مصرف ۶۱۳ تن شن و نمک در سطح جاده های استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این مدت ۱۱۳ نیرو و ۷۸ دستگاه ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان کرمانشاه در حال خدمت رسانی بوده است.

سلیمی در ادامه به رانندگان توصیه کرد هنگام بارش‌ها مسافرت نکنند و در صورت رفتن به مسافرت؛ از تجهیزات لازم مانند زنجیر چرخ، لاستیک‌های آج دار و یخ شکن، اطلاع از سیستم‌های گرمایشی خودرو اطمینان پیدا کنند و حتما به دستورات و رهنمودهای پلیس راه دقت نمایند.

وی همچنین از هموطنان خواست پیش از آغاز سفر از طریق تماس با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها که بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی است، آخرین اطلاعات را وضعیت راه‌های کشور را دریافت کنند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

هشدار هواشناسی برای بارش سنگین برف در استان

بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، سامانه ای بارشی طی امروز جو منطقه را تحت تاثیر داشته؛ به تناوب سبب بارش برف و باران همراه با وزش باد و احتمالاً رعدوبرق در سطح استان خواهد شد.

بارش که امروز سه شنبه شدت بیشتری خواهد داشت؛ با آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب و سیلابی شدن مسیل ها نیز همراه می شود. انتظار می رود؛ بارش برف، در گردنه های برفگیر و برخی مناطق سردسیر بشکلی نسبتاً سنگین نمود داشته باشد.

در روز چهارشنبه، به دلیل تضعیف شرایط ناپایدار، بارش غالباً پراکنده و بیشتر در نواحی غربی استان متمرکز خواهد بود.

شایان توجه است؛ در روز پنجشنبه تحت تاثیر موج دیگری مجدداً و البته با شدتی کمتر از روز سه شنبه، شاهد بارش برف و باران، بخصوص در نیمه غربی استان خواهیم بود. همچنین؛ حداقل دمای هوا از روز چهارشنبه تا پایان هفته، روندی رو به کاهش خواهد یافت.

کاهش دما که شرایط را برای تشکیل مه، بخصوص در اوایل روز فراهم می کند؛ در روزهای جمعه و شنبه محسوس تر خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.