استان ها
| 4 سال قبل

بازار بورس صعودی می شود؟

تحلیل‌گر کارگزاری در استان کردستان با اشاره به اینکه طی این مدت بازار سهام ریزش چشم گیری داشته است، گفت: به‌احتمال‌زیاد در این ماه روند صعودی خواهد شد چراکه بازار ما بازار ارزانی است و به این مهم مردم باید توجه کنند که همه سهام ها دارای حباب نیستند.

به گزارش گفتمان زاگرس:نوید درویش قادری، تحلیل‌گر کارگزاری در استان کردستان با اشاره به روند سوددهی بازار بورس، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری و سودآوری رابطه مستقیم با ریسک دارند لذا هرچقدر افراد ریسک‌پذیرتر باشند می‌توانند سودهای بیشتری کسب کنند و هر چه ریسک گریزتر باشند تقریباً به سودهای کمتری قانع می‌شوند.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بانک و حساب‌های بانکی برای افرادی است که ریسک‌پذیری کمتری دارند و می‌خواهند ماهیانه به‌صورت ثابت سودی را دریافت کنند.

تحلیل‌گر کارگزاری در استان کردستان، با اشاره به اینکه لازمه بازار بورس، دانش و آگاهی است، بیان کرد: بازار بورس برای افرادی که بدون دانش و آگاهی وارد می شوند ریسک بالایی دارد اما خریداری و تحلیل درست سهام از چندین برابر سود بانکی بهتر است.

درویش قادری گفت: بازارهای مالی هیچ‌وقت به اتمام نمی‌رسند؛ بازار بورس چندین سال است که کار خود را شروع کرده و طور متداوم ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در تمامی بازارها، سهام‌های مناسب خرید وجود دارد، عنوان کرد: باید توجه کرد که بورس‌های دنیا هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند. ممکن است سهام شرکتی در ابتدای کار با افت روبه‌رو شود اما در درازمدت می‌بینید که این سهام قیمتی رو به رشد داشته و سودآوری خوبی دارد، در هر صورت انتخاب دید زمانی از یک سو به میزان سود و ریسک سرمایه‌گذار نیز بستگی دارد.

درویش قادری گفت: متأسفانه ایرادی که در بازار ما وجود دارد این است که مردم بدون آگاهی و آموزش وارد بازار می‌شوند و بدون هیچ‌ دانشی شروع به خریدوفروش سهام کرده که نتیجه آن موجب ضررهای هنگفت می‌شود لذا افرادی که در بازار بورس آگاهی و دانش دارند کمتر دچار ضرر و زیان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت بازار سهام ریزش چشم گیری داشته است، ذکر کرد: به‌احتمال‌زیاد در این ماه روند صعودی خواهد شد چراکه بازار ما بازار ارزانی است و به این مهم مردم باید توجه کنند که همه سهام ها دارای حباب نیستند.

تحلیل‌گر کارگزاری در استان کردستان، گفت: ریزش‌های اخیر بازار چندین دلیل دارد که شامل حرف‌های ضد و نقیض راجع به صندوق دارا دوم که باعث بی‌اعتمادی سرمایه‌گذارها شده، میزان اعتبار کارگزاری ها به مشتری‌های خود که طبق مصوبه سازمان بورس از ۱۵ درصد به ۱۰درصد رسید و این خود فشار فروشی را ایجاد کرد چون که باید ۵ درصد را مردم تسویه می‌کردند.

درویش قادری با اشاره به اینکه ریزش دلار بی‌تأثیر در افت بازار نبود، ادامه داد: حقوقی سهام ها نیز در این تایم بازار به‌جای حمایت از بازار بیشتر عرضه کردند و این خود نیز مزید بر علت شد که بازار نزولی شود، درواقع یک سری عوامل دست‌به‌دست هم دادند که بازار ریزش ۳۰، ۴۰ درصدی داشته باشد اما با این وجود بسیاری از سهم‌ها در موقعیت جذاب برای خرید قرار دارند.

وی با اشاره به آموزش بورس، گفت: در کارگزاری‌ها، مؤسسات و پکیج‌ها دوره‌های آموزشی وجود دارد که افراد بتوانند در این کلاس‌ها شرکت کنند چراکه بدون آموزش ورود به بازار خطرناک است.

تحلیل‌گر کارگزاری در استان کردستان، خاطرنشان کرد: مردم باید به بازار سرمایه به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت بنگرند و نباید همیشه به دنبال سود در بازار باشند.

وی افزود: بازار و سهم‌ها طی روندی که دارند ممکن است بارها دچار افت، صعود، اصلاح و افزایش و کاهش قیمت شوند لذا سود و زیان در بازارهای مالی در کنار هم‌معنی پیدا می‌کنند و این‌چنینی نیست که بازار همیشه روند صعودی داشته باشد.

درویش قادری در پایان سخنان خود یادآور شد: افرادی که دید بلندمدتی حداقل بالای یک سال دارند بازار بورس ثابت کرده که هیچ‌وقت با زیان مواجه نخواهند شد.

ایسنا