۱۸۰ ملک مازاد دستگاه های اجرایی در کردستان شناسایی شد
14 اسفند 1401 - 11:44
بازدید 93
4
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: ۱۸۰ ملک مازاد دستگاه های اجرایی استان شناسایی شده است که برای تامین مالی پروژه های نیمه تمام استان به فروش می رسند.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمد مشیرپناهی روز یکشنبه در جلسه ستاد مولدسازی دارایی و اموال دستگاه‌های اجرایی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، تعداد اموال مازاد شناسایی شده دستگاه های اجرایی استان را ۱۸۰ ملک خواند و اظهار کرد: تاکنون از این تعداد ۵۵ مورد به فروش رفته و منابع حاصل از فروش آنها به استان برگشته است.

وی مولدسازی اموال دولت را فرصت مناسبی برای توسعه استان خواند و اظهار کرد: مولدسازی دارایی های دولت بند ب تبصره ۱۸ قانون بودجه است و ظرفیت خوبی برای تامین مالی پروژه های نیمه تمام استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ در کشور تنها ۱۰ درصد مولدسازی اتفاق افتاد و همین باعث شد کارگروه ویژه ای برای آن تشکیل شود.

مشیرپناهی با اشاره به اینکه سفرهای استانی دولت سیزدهم پروژه محور است، ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان برنامه و بودجه عمر پروژه های نیمه تمام کشور را ۱۷ سال عنوان کرده است بنابراین یکی از راهکارهای تسریع در اجرای این پروژه ها استفاده از مولدسازی است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی مشمول این مصوبه هستند، یادآور شد: یکی از وظایف مهم ما بر اساس این مصوبه، شناسایی اموال مازاد و تعیین تکلیف آنها از طریق روش های مختلف مثل واگذاری، تهاتر و مشارکت با بخش خصوصی است.

مشیرپناهی ادامه داد: تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام استان و حذف برخی از طرح های نیمه تمام استان که فاقد توجیه اقتصادی است از دیگر روش های مولدسازی است.

وی رفع موانع حقوقی و تغییرکاربری ها را از دیگر موارد دیده شده در این مصوبه خواند و گفت: برای مجریانی که بحث مولدسازی انجام می دهند دستگاه های نظارتی حق ورود ندارند و هر مدیری هم مصوبه را اجرا نکند مرتکب جرم شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.